Geel (B)

myrmidon

Registered User

bijgaande ook mijn filmpje, geweldig genoten van deze show, puik werk Original en de mannen van FPM die dit mede mogelijk gemaakt hebben! Klasse!

RNBakker

Registered User
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Super tof dat we met liefhebbers onder elkaar zo’n show hebben kunnen neerzetten.
Velen hebben hard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. Op de foto’s zien jullie alle gezichten voorbij komen, dus ga hier niet één voor één iedereen bedanken.

Er zijn er die zaterdag hard gewerkt hebben, maar ook die al op vrijdag ontstekers en vertragers geplaatst hebben op locatie. En er zijn er zelfs die het weekend ervoor op zaterdag en/of zondag gebikkeld hebben met voorbereidingen. Zonder jullie hulp was dit nooit gelukt.

Toch wil ik een speciale dank uitspreken:

Als eerste aan de mensen van Original Fireworks en Zena vuurwerk. Zij hebben het mogelijk gemaakt dat deze show geschoten is. Ze hebben er o.a. een hele grote logistieke klus aan gehad.

Als tweede wil ik Toon en het FPM team bedanken voor het uitwerken, bouwen en schieten van de finale. Zag er top uit! We gingen allemaal uit ons dak.

En last but not least: Jos (Heartworm) die mij in het hele traject heeft bijgestaan en heel veel knutsel uren heeft zitten in het bouwen van rekken. Thanks gozer!

USRRobiwan

Registered User
Op de kade hebben mensen hem niet gezien, maar hij was er toch echt!
Het Maltees kruis! Op minuut 18.50 komt hij voorbij :)

Echt wel dat wij die op de kade gezien hebben!

:happy:

Wat we echter niet gezien hebben is de 12" (gouden regen) na de salute finale door de rook van de MEGA finale

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User
Goedenavond,

Ik het graag het volgende even kwijt na al die topics en posten over Geel.

Ik heb nu de show van diverse camerabeelden bekeken en ik heb ook de livestream gezien op Pyrotv.nl. Ik ben het met velen eens... Het is een enorm geweld en mooi als je dit opbouwd, meemaakt en natuurlijk netjes opruimd.

Ik vind de show zelf matig* en herhalend** qua choreografie.

*Er zitten veel stiltes tussen waarvan er een aantal te lang duren en het verhaal aan de waterkant loopt niet zoals het moest. Twee series single shots die door elkaar gaan en zie ik tails, fluiters en iets van concussions die doen waar ze zin in hebben. Jammer en doet afbreuk aan de show. (Laatste serie single shots is overigens prima)

**Ook is de show heel voorspellend. Ik zie elke 15 seconde hetzelfde maar dan met een ander effect.

Kortom: leuk en heftig als je onder de bommen staat en het geweld meemaakt maar showtechnisch niet heel bijzonder.

Ik wilde dit toch even kwijt en en ik vraag me af of ik de enige ben die de show zo bekijkt of zijn er meerdere die dit delen?

USRRobiwan

Registered User
@Stevan natuurlijk gaan er dingen niet helemaal goed, met sommige dingen die je aanhaalt ben ik wel eens, even als anderen mensen hier. Waar iedereen zo enthousiast over is, is het feit dat er hier in de lage landen een show is neergezet die het Spaanse geweld waar wij zo veel van houden, benaderd. Naar mijn mening zou je deze show dan wel moeten vergelijken met alle andere Benelux shows en dan zal zelfs jij tot de conclusie komen dat het een hele goede show is geweest met unieke producten. Tevens vind ik dat je de show moet beoordelen als je er live bij bent en beoordelen als de show net afgelopen is. Achteraf kun je alle het film materiaal wel analyseren, pauzeren, twintig keer op nieuw zien en aan de hand daarvan alle fouten of dingen die verkeerd zijn gegaan er uit pikken. De meeste mensen in dit topic hebben de show dan ook live gezien dus ja wij hebben dan een andere kijk op de show als jij.

Maar als we toch opbouwende kritiek moeten geven; Zo vond ik een aantal 12" bommen niet heel erg mooi of lang blijven hangen. (misschien te maken met de afstand) Vond ik de pauze tussen de steppers en de bommen er achter te lang duren.
Zou ik de salutes aan de waterkant niet gedaan hebben of zou ik in ieder geval niet mixen met de steppers/mines.
Vond ik de pogingen om met sets een kasteel te bouwen soms te traag gaan. Daar bedoel ik mee; je ziet een aantal bommen achter elkaar gaan met eenzelfde effect en dan een effect finale met een tiental tegelijk. De pauze tussen deze duurde iets te lang.
De pauze tussen de sets zelf vond ik overigens prima om de rook te laten wegtrekken.
Ook vond ik het verschil tussen kade en ver daar achter de bommen te groot. Misschien had men achter de bomen rij (als tussen weg) 2" kunnen zetten om het gat op te vangen. Maar misschien kan dat niet daar.

Zena

Registered User
Super bedankt!

Een paar jaar geleden waren we perplex dat er wel 20 camera’s op de kade stonden, het jaar erop een paar meer, het jaar daarop weer een paar meer, dit jaar was echter “a different ball-game” regiewagen van Arjan, Helikopter van Tony, de Belgische televisie, en een ontelbare berg camera’s op de kade….wtf!

Uiteindelijk is er maar 1 reden waarvoor we deze show jaarlijks doen, als we dan zien hoeveel liefhebbers er zijn, hoeveel filmpjes en berichten er gepost worden hoeveel mensen het super vonden, dat is voor ons natuurlijk helemaal uit ons dak!

De weersverwachtingen waren ook weer wat…, dit jaar geen “droogte” code rood, maar een code kletsnat! Buienradar liet allemaal wolkjes met van die rode vlekjes zien…. Uiteindelijk waren de goden ons goed gezind, 15 minuten voor de show nog even het terrein bevochtigen en vervolgens droog! Wel hadden we dit jaar de pech dat de wind recht naar het publiek stond.

De “Lvc/Zena vuurwerk tent was gezellig, uiteraard zijn veel liefhebbers naar links uitgeweken om rechter voor de show te staan, maar de opkomst was goed!

We hebben de afgelopen dagen genoten.
Rob en Tony bedankt voor de super show en finale, dit smaakt weer naar meer! Alle mensen die hebben meegebouwd (teveel om allemaal te noemen) aan de show, jullie zijn onmisbaar!
De LVC leden.
De organisatie van de kanaalfeesten!
Gemeente, brandweer, dijkwachters en politie voor de fijne samenwerking.

Alle vuurwerkliefhebbers super bedankt! Tot het volgende feestje.

Mvg
Team Original fireworks & Zena vuurwerk

scania

Registered User
Een beetje laat maar hierbij wil ik iedereen bedanken die deze show mogelijk heeft gemaakt, ik heb weer een enorm gezellige middag/avond gehad in Geel, met een show met mooie bommen die je nergens in de Benelux ziet.

Om nog even op de punten van Stefan terug te komen, als je een show in Valencia ziet staat alles op 1 locatie vrij dicht bij elkaar, nu had je te maken met 2 locaties en naar mijn mening krijg je dan toch een ander beeld van een show als in Valencia waar je ook veel dichter op staat, en dat je tussen gebouwen staat of in een bosgebied geeft ook een heel ander resultaat ,dat er soms wat tijd tussen zit is jammer,maar 1 ding, ik kan het zelf niet eens, daarom heb ik wel diep respect voor de schieters en bouwers.

Laatst bewerkt:

thunderboy

Registered User
En hier de film van mn buurman naast me op de kade, iedereen van onze groep heeft echt enorm genoten!
Op 00:21 hoor je mij nog even goed schelden omdat mn cam er mee ophield :tounge:

toffe film voor een mobieltje :lub:

Laatst bewerkt:

gilles

Registered User
Ook bij mij hield de camera het voorgezien,is er misschien iemand bereid om de show op een dvd te branden voor mij.
uiteraard tegen vergoeding en verzendkosten,zou jammer zijn als deze niet in mijn collectie zit.
vond het persoonlijk de beste show in jaren van original,zal moeilijk zijn om deze te overtreffen komend jaar

Moontan

Moderator
Medewerker

Corné-Original

Registered User
@Stefanfreak,
In zo'n show van deze omvang is het moeilijk om echt alles 100% te laten lopen. Twee ver van elkaar staande locatie's? Ga er maar eens aan staan. Niemand heeft ook gezegd dat er een perfecte show zou komen. Onder de bommen staan is voor een freak altijd kicken ongeacht de timing maar ik weet zeker dat iedereen(echt iedereen) zijn uiterste best heeft gedaan voor dit resultaat en daar mogen we met zijn allen trots op zijn.

Jie

Registered User
Goedenavond,

Ik het graag het volgende even kwijt na al die topics en posten over Geel.

Ik heb nu de show van diverse camerabeelden bekeken en ik heb ook de livestream gezien op Pyrotv.nl. Ik ben het met velen eens... Het is een enorm geweld en mooi als je dit opbouwd, meemaakt en natuurlijk netjes opruimd.

Ik vind de show zelf matig* en herhalend** qua choreografie.

*Er zitten veel stiltes tussen waarvan er een aantal te lang duren en het verhaal aan de waterkant loopt niet zoals het moest. Twee series single shots die door elkaar gaan en zie ik tails, fluiters en iets van concussions die doen waar ze zin in hebben. Jammer en doet afbreuk aan de show. (Laatste serie single shots is overigens prima)

**Ook is de show heel voorspellend. Ik zie elke 15 seconde hetzelfde maar dan met een ander effect.

Kortom: leuk en heftig als je onder de bommen staat en het geweld meemaakt maar showtechnisch niet heel bijzonder.

Ik wilde dit toch even kwijt en en ik vraag me af of ik de enige ben die de show zo bekijkt of zijn er meerdere die dit delen?

Mijn vraag is, " is het verstandig om als beziger de show van een collega te beoordelen?

shinji

Moderator
Medewerker
Mijn vraag is, " is het verstandig om als beziger de show van een collega te beoordelen?

Denk dat Stefan (Freak) hier op persoonlijke titel spreekt, wat zijn goed recht is en wat ikzelf ook wel goed vind. Zelf ben ik als niet beziger maar gestopt met kommentaar geven op shows, omdat ik merk dat dat ten koste gaat van de onderlinge gezelligheid. En dat laatste vind ik net ff wat belangrijker.

dominique

Registered User
Denk dat Stefan (Freak) hier op persoonlijke titel spreekt, wat zijn goed recht is en wat ikzelf ook wel goed vind. Zelf ben ik als niet beziger maar gestopt met kommentaar geven op shows, omdat ik merk dat dat ten koste gaat van de onderlinge gezelligheid. En dat laatste vind ik net ff wat belangrijker.

Daar merkte ik anders weinig van zaterdag dat jij gestopt was met commentaar geven :tounge:

Bovenaan