Geel (B)

Phantom

Registered User
Na meerdere jaren Geel moet ik toch zeggen dat dit de beste show was tot nu toe. Ik heb toch redelijk wat grote shows gezien en moet zeggen dat deze daar nu wel mee vergeleken kan worden. Oke de budgetten zijn overal anders maar deze show was toch echt wel heel goed te noemen. De finale was in vele opzichten beter dan voorgaande jaren! Waar ik de salute finale vorig jaar wel leuk vond maar misschien wat lang uitgerekt was het nu gewoon goed rammen. Idem voor het salvo erna!

Michel_G

Zilveren Member
Hele grote complimenten en met name ontzettend bedankt aan iedereen die deze show mogelijk heeft gemaakt (Original, Rob en alle medewerkers/vrijwilligers die mee hebben geholpen deze show mogelijk te maken!).

Wat een heerlijke show heb ik gister mogen zien! Heerlijk thematisch opgebouwd, ontzettend afwisselend, lekker agressief geschoten en echt prachtige producten voorbij zien komen.

Alle lovende berichten zijn dan ook meer dan terecht! Een uitzonderlijke (en daarmee onvergetelijke) show voor de 'lage landen'!

Moontan

Moderator
Medewerker
Grootse vuurwerk van de Benelux op Kanaalfeesten in Geel

Enkele duizenden vuurwerkliefhebbers zakten af naar de Kanaalfeesten in Geel. Original Fireworks en Zena Vuurwerk sloegen daar de handen in elkaar om het grootste vuurwerk van de Benelux in de lucht te schieten. Sjells tot 12 Inches deden de Geelse kanaaldijk en iedereen die daar was trillen en beven. Het vuurwerk zorgde voor een verlichte sfeer boven Geel die nooit eerder was gezien.

video

http://www.rtv.be/artikels/nieuws/2...rwerk-van-de-benelux-op-kanaalfeesten-in-geel

Moontan

Moderator
Medewerker
Nog meer nieuws van de Belgische pers:

Een jaarlijks terugkerende klassieker in de Kempen begin juli met een avondmarkt en spectaculair vuurwerk op zaterdagavond, gevolgd door spectaculaire waterskiraces op zondag voor de Europacup F1 en F2.

Het vuurwerk was inderdaad de moeite waard... nooit gezien zo'n spektakel en wat een finale. Je voelde de knallen daveren door je hele lijf. Een dikke aanrader voor vogend jaar.

75 foto's

http://www.vtz.be/album/1442

BearGrylls

Registered User
Zo, dat was een heerlijk dagje Geel gisteren!
We mochten eerst een kijkje nemen bij de opbouw, er stonden nog meer buizen dan ik had verwacht en vooral veel grote kalibers. Toch wel een beetje een nietig gevoel om tussen de mannen met zoveel ervaring en verstand van zaken te staan.

Dan de show: Veel goede producten gezien, mooie thema’s die precies lang genoeg duurden. Wat ik van tevoren hoopte gebeurde precies. De tails, mines en 2,5 inch salutes lekker dichtbij en een salutefinale die echt aanzette. Op een paar momenten kreeg ik even het Valencia gevoel, de dikke fluiters van de girandolas, de digitale grondknallers en de salutefinale. Weet iemand van welk merk de grondknallers waren?

Omdat je als Nederlander toch iets te zeuren moet hebben, toch een paar kleine dingetjes. Om het Spaanse gevoel compleet te maken, had ik graag drie aviso gezien als aankondiging. Daarnaast vond ik wel veel kwaliteitsverschil tussen de grote kalibers zitten, waarschijnlijk door de verschillende merken die gebruikt zijn.

De show van vorig jaar was al goed, maar dit jaar was het toch echt nog een stuk beter! Nogmaals bedankt dat we bij de opbouw mochten kijken en iedereen bedankt die de show mogelijk heeft gemaakt.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Omdat je als Nederlander toch iets te zeuren moet hebben, toch een paar kleine dingetjes. Om het Spaanse gevoel compleet te maken, had ik graag drie aviso gezien als aankondiging.

De show is zeker wel met 3 salutes aan gekondigd.niet om de 5 minuten , maar om de 10 secondes

Tony

Administrator
Medewerker
Zo, dat was een heerlijk dagje Geel gisteren!
We mochten eerst een kijkje nemen bij de opbouw, er stonden nog meer buizen dan ik had verwacht en vooral veel grote kalibers. Toch wel een beetje een nietig gevoel om tussen de mannen met zoveel ervaring en verstand van zaken te staan.

Dan de show: Veel goede producten gezien, mooie thema’s die precies lang genoeg duurden. Wat ik van tevoren hoopte gebeurde precies. De tails, mines en 2,5 inch salutes lekker dichtbij en een salutefinale die echt aanzette. Op een paar momenten kreeg ik even het Valencia gevoel, de dikke fluiters van de girandolas, de digitale grondknallers en de salutefinale. Weet iemand van welk merk de grondknallers waren?

Omdat je als Nederlander toch iets te zeuren moet hebben, toch een paar kleine dingetjes. Om het Spaanse gevoel compleet te maken, had ik graag drie aviso gezien als aankondiging. Daarnaast vond ik wel veel kwaliteitsverschil tussen de grote kalibers zitten, waarschijnlijk door de verschillende merken die gebruikt zijn.

De show van vorig jaar was al goed, maar dit jaar was het toch echt nog een stuk beter! Nogmaals bedankt dat we bij de opbouw mochten kijken en iedereen bedankt die de show mogelijk heeft gemaakt.

Dan stond je waarschijnlijk bij de bar want de 3 aankondiging en afsluit salutes zijn wel gewoon geschoten :)

kaboom05

Registered User
Ik zal het kort houden,de bovenstaande lofzang kan ik alleen maar onderstrepen, wat een show niet meer normaal!!.Bijna gedurende de hele show een big smile op het gezicht en dikke kippenvel.Respect voor alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.Super!!

zone

Registered User
Eerst dacht ik jammer dat ik er niet bij kon zijn,maar nu ik beelden heb gezien is het gewoon balen.
Mijn complimenten,mooi materiaal en mooi geschoten,geweldig.

doekhoofd

Registered User
Gisteren ook naar de show geweest.

In een woord gewoon Super. Heb de mooiste producten voorbij zien komen, er is echt met veel zorg en passie gekozen voor de producten die zijn gebruikt. Er mooie thema's gezien en ook leuk step stukjes vooraan.Rob en zijn team hebben erg goed werk geleverd en hoop snel meer van ze te zien!

bluebear

Registered User
Grootse vuurwerk van de Benelux op Kanaalfeesten in Geel

Enkele duizenden vuurwerkliefhebbers zakten af naar de Kanaalfeesten in Geel. Original Fireworks en Zena Vuurwerk sloegen daar de handen in elkaar om het grootste vuurwerk van de Benelux in de lucht te schieten. Sjells tot 12 Inches deden de Geelse kanaaldijk en iedereen die daar was trillen en beven. Het vuurwerk zorgde voor een verlichte sfeer boven Geel die nooit eerder was gezien.

video

http://www.rtv.be/artikels/nieuws/2...rwerk-van-de-benelux-op-kanaalfeesten-in-geel

Enige zorg voor volgend jaar is dat de kade te klein word:tounge:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ik heb ook een foto serie gemaakt. Een aantal fotos staan hieronder, de rest is te vinden in het album Geel (B) 2012

Geel_7_7_2012_1.jpg

Geel_7_7_2012_9.jpg

Geel_7_7_2012_4.jpg

Geel_7_7_2012_8.jpg

Geel_7_7_2012_6.jpg

Geel_7_7_2012_23.jpg

RoYvette

FPM Filmer
Zaterdagochtend was t eindelijk weer zover... De show waar we altijd enorm na uitkijken om deze mee te bouwen. Het was in een woord topdag!!!!!!! En dan de Spaanse en Italiaanse bommen en natuurlijk de 12 inch. We voelde ons net kleine kindjes die los werden gelaten in n snoepwinkel. En de show daar kun je niets anders over zeggen dan KEI GAAF!!!! Killing gewoon. Iedereen mega bedankt voor deze topdag! En iedereen bedankt voor alle films en foto's die zijn gepost!!!!

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Dit was echt een show om nooit meer te vergeten. Van begin tot het einde enorm genoten van al die prachtbommen die de lucht n werden geschoten helemaal geweldig!

Hierbij mijn film, stond op ongeveer 100 meter van het schietveld.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
F16 Mooie heldere film, alleen jammer dat bij de salute finale het geluid word gedempt door je camera.
is dit misschien op te lossen door een externe microfoon. ?
er zijn microfoons die 134 decibel aankunnen hoor.

Tony

Administrator
Medewerker
Dit was echt een show om nooit meer te vergeten. Van begin tot het einde enorm genoten van al die prachtbommen die de lucht n werden geschoten helemaal geweldig!

Hierbij mijn film, stond op ongeveer 100 meter van het schietveld.

Op de kade hebben mensen hem niet gezien, maar hij was er toch echt!
Het Maltees kruis! Op minuut 18.50 komt hij voorbij :)

Bovenaan