Geel 2012
Ja ja, dit was weer een dagje Geel die je niet snel zal vergeten. Het was weer een dag vol plezier, waar ik met volle teugen van heb genoten.
Rond een uur of 1 ben ik samen met Greenyway vertrokken richting het zonnige zuiden en kwamen om half 3 op het schietveld aan. Lesly wilde net vertrekken, maar nam ons mee het schietveld op om het een en ander te vertellen over de opbouw en de show.
Op het schietveld werd al snel duidelijk dat het weer een spektakel zou worden die avond. Er stonden achterlijk veel buizen, niet van de minste kalibers. Iedereen was druk bezig met hun werk, dikke bommen werden geplaatst in de buizen. Je kon duidelijk zien dat het een succes zou worden als het allemaal verder goed zou verlopen. Helaas weinig tijd om te kletsen op het schietveld, want er moest nog een hoop gebeuren en Lesly wilde ons ook nog meenemen naar de kade.
Op de kade werd ook hard gewerkt en ook hier zag je dat er leuke dingen gaan gebeuren in de avond. Vele singleshots,mines, girondola's, dikke groundsalutes en mannen met verstand die aan het bouwen zijn.
Tijd om naar de winkel te gaan en een bak koffie te scoren. Bij de winkel stonden Corne en Ronny voor de winkel lekker in het zonnetje een sigaretje te roken. Corne ging gelijk naar binnen om de koffie te pakken en we hebben lekker bijgekletst. Er kwamen steeds meer mensen binnendruppelen en het werd steeds gezelliger. Het werd tijd om wat te eten en we zijn doen met een aantal liefhebbers naar de snackbar gegaan.
Vlakbij de winkel zit het frituur "het fruttewinkeltje". Een echte aanrader om hier even wat energie bij te tanken. Heerlijk op het terras genoten van een trapiste met een bickyburger. Nog even genoten in het zonnetje en toen er nog een groepje freaks bij waren gekomen richting Centrum Geel gereden.
Aangekomen in het centrum zijn wij op het terras van de Irish pub gaan zitten en de rest die nog honger hadden zijn wat gaan eten. Heerlijk vertoeven daar op het terras, met als attractie de trike die als een malle door het centrum croste. Het werd tijd om richting de kade te gaan.
Op de kade troffen een grote tent aan voor de LVC-leden. Zoals altijd een warm ontvangst en lekker bijkletsen met vele bekende. We zijn even de kade afgelopen en troffen daar het AVP-team met zijn regiewagen en alle vele camera's. Zag er allemaal zeer professioneel uit en ook hieruit bleek maar weer dat het een groot succes zou worden, dus ook voor de thuisblijvers!
Inmiddels was het 21:00 uur en we hadden honger, helaas was het frituur nog dicht. Ineens kreeg alles een andere wending en we besloten om toch te blijven slapen in Geel en we zijn snel naar het hotel gegaan en eten wezen halen bij de MAC.
We kwamen weer terug op de kade met zakken cheeseburgers en ander eten en vele buikjes werden weer gestild van de honger. Het begon te regenen en de show moest bijna beginnen, dus snel een mooi plekje zoeken voor de show, dit werd dus de regiewagen, haha.
De show: Met stip op nummer 1!! Echt een prachtige show die heel goed in elkaar zat, zeer leuke effecten zijn gebruikt en met mooie stepperbeelden. Dit is nou een shows zoals ik ze graag zie. Ik heb echt staan te genieten!
Na de show snel terug naar de LVC-tent, waar het helaas al snel muisstil was. Hopelijk bij de volgende edities blijven er meer freaks wat langer nagenieten van de show. Gelukkig was er genoeg leuk volk waar we nog heel veel plezier mee hebben beleefd tot een uur of half drie. Het was prachtig om te zien dat het personeel van Original en de bouwers van de show allemaal aan het nagenieten waren van het succes.
Rond half drie gingen we gewapend met een fles rum en fles wodka richting het hotel. Gelukkig hadden wij onze privé chauffeur die zorgde dat we veilig voor de deur van hotel zijn gekomen( heel erg bedankt,Les!)
De flessen drank zijn niet meer open gegaan, we waren al blij dat we op het bed geklommen waren en de oogjes gingen gelijk dicht.
Na een kleine 4 uur slaap kreeg ik een bericht dat mijn schoonvader naar het ziekenhuis moest, vanwege hartritmestoornissen. We hebben gelijk onze biezen gepakt en zijn naar huis gereden, Kleine Gijs hebben we nog lekke laten slapen op de kamer, want die moest heel wat uurtjes slaap inhalen. Thuis gekomen kreeg ik gelukkig het bericht dat het goed gaat met mijn schoonvader.
Het is een hele lap tekst geworden, die nog wel tien keer zolang kan zijn als ik alle leuke momenten zou benoemen, maar dat bespaar ik jullie.
Wat ik jullie niet bespaar is het volgende:
Allereerst Original bedankt voor deze geweldige dag!
Natuurlijk het hele bouwteam van de show, de ploeg die de buizen hebben neergezet en in het bijzonder de heren die de show hebben geschreven!
Het AVP-team die ook aan de mensen thuis hebben gedacht en de vuurwerk kennissen en vuurwerkvrienden die hebben gezorgd dat dit weer een topdag is geworden.
Op naar de volgende!!!!!!!!!!!