2 inch kruiterij 'Gold' 36 shots

mocht je er ooit aan kunnen komen GRAAF hem dan half in of sla 2 palen in de rgond en span hem daaraan vast met een spanband.Wees niet te zuinig met veiligheid bij deze schatjes.Ze kunne nogal eens wild reargeren ]:)

Als je spanband gebruitk laat het blok dan in het karton zitten want als je het eruit haalt kan het spanband door branden. De 2, 2,5 en 3 inch blokken vallen wel mee qua omvallen in vergelijking met de 4 icnh (hoogte breedte verhouding) maar altijd natuurlijk voorzichtig zijn.

hmm hier kijk ik ook wel vaak van op ja dat mensen zeggen de inkoop is die doos a 2 stuks 60 euro meen ik, maargoed hou er ook rekening mee dat handelaars ze op geen enkele manier kunnen afnemen van de Kruiterij Veenendaal, dus wat moet je hebben een tussenpersoon/winkel met de benodigde papieren natuurlijk gaat hij daar ook nog even van profiteren wat ook normaal is en geeft je een hogere prijs.
En die handelaar moet die prijs maar voor lief nemen aangezien je ze echt bijna nergens tegenkomt, en ja als je ze duur inkoopt en nog erop moet verdienen kan de prijs zo hoog als een mortierschieten ja.
maargoed 150 is echt veel te veel er zijn uitschieters van 125 maar dat is ook echt het maximale bedrag/waarde voor het blok en dat is al duur.
maargoed hier geld ook weer, iedereen maakt zelf uit wat hij ervoor neerlegd.

Groetjes,
Jcwtfreak

Dan moet de tussenhandelaar of de handelaar betere inkoop kanalen zoeken want dit is absurd duur.

@ Rocketeer: Prijzen zijn ook verschillend per afnemer. Twee jaar terug lag de prijs op 48 euro ex btw per 2.

lol de 2inch heeft geen salutes de 3 inch daarintegen wel :9
prijs kan varieren, maar omdat ik gehoord heb dat er aan kruiterij moeilijk te komen is dit jaar kan je rekenen op prijzen rond de 150 euries mja ik vind het persoonlijk het geld wel waard

De 2'' was het wel. Het was dan de finale boxx van GBV. Deze is precies hetzelfde alleen bevat hij ook nog salutes ;).

Ik kan hem ook helaas alleen maar voor 140 euro per blok aankomen en is toch wel duur vind ik.

Greetz Tha Dutchie

ok
2'' only gold 36shots = GEEN SALUTES (100% zeker)
2'' colour peonies= Tussendoor salutes (volgens mij)
3'' blokken daarintegen verschillen qua effecten maar volgens mij hebben de meeste van de kruiterij wel salutes erin zitten!

Iemand die dit kan aanvullen?

ik kan dit blok ook krijgen en heb er wel intresse in als ik dit zo lees.
Heeft iemand het filmpje nog? want hij werkt niet meer..

mvg sharkyboy

Ook even een vraagje van mijn kant:
Is het verschil in effect tussen 2'' en 2,5'' groot?
En tussen 2,5'' en 3''?
Het betreft hier ook Only gold blokken van de Kruiterij.
Was ik wel ff nieuwsgierig naar.

Ik heb de 2,5 en 3'' ooit mogen aanschouwen, en als ik terug kijk op mijn film naar de 2,5'' en vergelijk met het filmpje van de 2'' in post 29, dan zit er weinig verschil in grootte (ook al is het vergelijken van de effecten op film nooit juist)
Het verschil met 3'' is dat deze groter is, maar de effecten van 2,5 '' beter tot z'n recht komen. maar goed dat is mijn ervaring/mening.

Laatst bewerkt:
Producent van de cake's in Blaeser en ik heb formaten 63 en 75mm blaeser shells mogen aanschouwen een tijd geleden, weinig verschil tussen beide.
Komt mede door de stijghoogte tussen beide, die van de 75mm is al een stuk hoger dan de 63mm.
Ik ga er dus vanuit dat er diezelfde kwaliteit bommetjes gebruikt worden in de cake's, althans iets vergelijkbaar.

ligt eraan wat je ervoor moet betalen anders zou ik ze allebei nemen,
maar als je er 1 neem dan zou ik voor de 2,5 inch gaan duurt iets langer en een vollere lucht.

later

Zit ook te twijfelen tussen de 2", 2,5" en 3" versie van deze jonge.

Tussen de 2 en 2,5 inch versie zit een groot verschil qua prijs, maar tussen de 2,5 en 3 inch vrij weinig.

Nu vraag ik me af of die 2,5 inch nou echt dat geld waard is, hij is 45 euro duurder dan zijn broertje..

- RefleX

ik heb hier een filmpje. zit in een win-rar bestand verpakt. dus als je deze niet hebt moet je even gaan google'en naar Winrar.

Op het filmje is de 75mm only gold van de kruiterij te zien.

:amuse:

ok
2'' only gold 36shots = GEEN SALUTES (100% zeker)
2'' colour peonies= Tussendoor salutes (volgens mij)
3'' blokken daarintegen verschillen qua effecten maar volgens mij hebben de meeste van de kruiterij wel salutes erin zitten!

Iemand die dit kan aanvullen?

bij de 2" colour peonies zitten inderdaad salutes tussen door. ook hier heb ik een filmpje van gevonden.

filmpje 2" kruiterij Colour peonies.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor zover. Nu de hamvraag: zouden jullie voor de 2,5'' 36schots of voor een 3'' 25schots blok gaan?

Zover ik heb kunnen zien zitten er bij de 3" geen salute`s meer in. Ik kan mij ook nog een aantal berichtgevingen op FPM herinneren van heel lang geleden, dat de Kruiterij die salutes uit de 3" uit zou halen en dan met een 2,5" blok op de markt zou komen ofzoiets? Of iets in die trant. Misschien dat iemand hier meer over weet? Als ik het fout heb, hoor ik het graag.

Ik zelf zou, als er sowieso weinig verschil in zit qua effect grote en de 3" ook nog eens geen salutes bevat, kiezen voor de 36shots 2,5" inch. Iets goedkoper en meer schoten.

Hier een foto van de 2" versie:
54og4kw.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan