Welke vind jij de beste/mooiste?

Pyro Mike

Registered User
Ik wil 1 van de volgende candles halen, maar ik zou graag willen weten welke jullie de betere vinden, dus ik vraag om jullie reactie. En hoe gaan ze (de bomberohn gaat omhoog en eindigd in een harde knal, dat weet ik wel)

Het gaat om deze;
Flashing Thunder 8 shots
Thunderkaars 10 shots (van scandinavia)
Bomberohn 8 shots

Met name die 2e kan ik niets over vinden...

Het ligt eraan ,wat wil je het liefst voor effect , knal , sier etc.

Knal = flashing thunder / Thunderkaars 10 shots (van scandinavia)
Sier = Bomberohn 8 shots

Bomberohn is als het waare een groote romeinse kaars met shells erin als ik me niet vergis?

/n4l

ik kan ook aan een bomberror komen 8 shots, en kan hem krijgen voor 25 euro, is dat niet een beetje duur?mischien zou iemand een foto kunnen neerzetten.

Hier een 1,2" Bombenrohn effect: Silver crackeling 8 schots, merk/importeur onbekend... iemand filmpje?

6.jpg

loekuh zei:
ik kan ook aan een bomberror komen 8 shots, en kan hem krijgen voor 25 euro, is dat niet een beetje duur?mischien zou iemand een foto kunnen neerzetten.

Als het een 2 inch bomberohr is dan valt de prijs mee, bij alpeco kosten ze 22,50 euro.

De effect van deze bombenrorh is om presies te zijn silvertail&crackling:-P
Wat ik gehoord heb is dat er een tail uit komt crackling boeket erboven.

Laatst bewerkt:
Ja Jawe, dat had ik er al neergezet dat het silvertail is met crackeling;) Maar het is jammer dat we neit weten welk merk het betreft...

|:(

ik heb bij alpeco zo'n lange pijp voor 45,- gekocht. staat alleen een klein etiketje op met hoe en wat (o.a. 50 meter afstand).
Ik heb geen flauw idee wat het is, maar wellicht zo'n bomberohr waar er hier over gesproken wordt?

Ik ben niet zo'n kenner, maar aangezien het er nogal indrukwekkend uitziet heb ik een grote stalen standaard in elkaar gelast (met zeer zware voet).

Kan iemand mij vertellen wat dit ding is en wat dit ding doet? Als je bij alpeco binnen komt staat dat spul links een beetje achteraan aan de zijkant.
ze staan er ook voor 22,50

Graag reactie.

Capello

Capello, het is mij helemaal niet duidelijk genoeg wat je precies hebt gekocht maar het klinkt als een professionele exhibition candle. Deze moet je niet in staal plaatsen! Hou er namelijk altijd rekening mee dat ze uit elkaar kunnen klappen. Hier zijn al meerdere malen doden bij gevallen, om een voorbeeld te geven:
http://www.abc.net.au/7.30/stories/s129791.htm
(Het betrof hier overigens geen salute candle, wat men eerst *wel* dacht.)
Het gevaar schuilt enerzijds in het omvallen van de kaars, en anderzijds in het insluiten in staal.

Je moet training/ervaring hebben om dit soort professioneel vuurwerk veilig af te steken. Dit is een *Open* *Deur* waar je vast niet op zit te wachten... maar het moet me van het hart dat het mij niet lekker zit dat met aan dit soort spul kan komen zonder dat men een flauw benul hoeft te hebben van het gevaar (dwz in verkeerde handen)...

In de meeste gevallen zal worden aangeraden om de candle stevig te verankeren aan de grond door een stevig stuk hout (ca 35x45mm) van dezelfde lengte als de candle voor ongeveer de helft in de grond te slaan, en aan het deel wat uit de grond steekt verbind men heel stevig de candle (met bijv tie-wraps, spanbanden en/of in combi met ijzerdraad).

Heb begrip voor deze toon die ik aansla, je zult de eerste niet zijn die zich ernstig vergist. Wees verantwoordelijk voorzichtig en bij twijfel niet doen.

capello zei:
ik heb bij alpeco zo'n lange pijp voor 45,- gekocht. staat alleen een klein etiketje op met hoe en wat (o.a. 50 meter afstand).
Ik heb geen flauw idee wat het is, maar wellicht zo'n bomberohr waar er hier over gesproken wordt?

Ik ben niet zo'n kenner, maar aangezien het er nogal indrukwekkend uitziet heb ik een grote stalen standaard in elkaar gelast (met zeer zware voet).

Kan iemand mij vertellen wat dit ding is en wat dit ding doet? Als je bij alpeco binnen komt staat dat spul links een beetje achteraan aan de zijkant.
ze staan er ook voor 22,50

Graag reactie.

Capello

je hebt wel gelijk en ik begrijp je reactie volkomen.
wat jij zegt is dat het beter is om deze pijp aan iets wat in de grond vast zit te verankeren.
het is wel zo dat de constructie geheel op maar is en wel aan de beschrijving op het etiket voldoet.
Bij alpeco gaf men aan dat je deze pijp ook voor 1/3 in de grond kan verankeren. De standaard die ik heb, sluit hem voor ongeveer 1/2 a 2/3 in en is niet echt een dunnetje! de voet (wijd) is van 2 delen v/e vork (vorkheftruck). dat ding is met 2 man net te tillen!
Tevens wilde ik de voet nog verzwaren door op de 2 poten iets van zandzakken neer te leggen.

Met niet zo'n kenner, bedoelde ik dat ik niet alles exact weet zoasl velen op dit forum. ik vind bijvoorbeeld die losse mortiertjes erg interessant, maar heb er geen ervaring mee, dus heb ik het maar bij een "grote romeinse kaars" gehouden.

de ouderwetse emmer zand voldoet ie niet bij zo'n candle???
statief met voet in emmer en daar zand over??
hoor en lees het wel.

Back
Bovenaan