Wat doe JIJ om zo veilig mogelijk vuurwerk af te steken?

fruts87

Registered User
Hier word ook veilig gestookt.
Ik ben altijd nuchter als ik ga stoken.
Potten worden vastgezet.
Pijlen worden afgeschoten vanuit een buis die vast in de grond geslagen is.
We gebruiken vuurwerkbrillen.
Het vuurwerk word aangestoken met een storm aansteker.
En 's avonds als alles op is, maak ik de straat weer schoon ivm spul wat nog niet afgegaan is.

Maar wat ik me nog af vraag is; Hoe slaan de meeste hier hun vuurwerk op?
Ik heb in de berging een brandkast gezet met een automatische blusser. Die klapt als het warmer word dan een graad of 70. Zo slaap ik toch een stuk rustiger als er een flinke lading ligt.
Door het jaar als er geen vuurwerk in huis ligt word deze kast gewoon gebruikt als opbergkast.

gr. frutske

marlboro20

Registered User
Hier word ook veilig gestookt.
Ik ben altijd nuchter als ik ga stoken.
Potten worden vastgezet.
Pijlen worden afgeschoten vanuit een buis die vast in de grond geslagen is.
We gebruiken vuurwerkbrillen.
Het vuurwerk word aangestoken met een storm aansteker.
En 's avonds als alles op is, maak ik de straat weer schoon ivm spul wat nog niet afgegaan is.

Maar wat ik me nog af vraag is; Hoe slaan de meeste hier hun vuurwerk op?
Ik heb in de berging een brandkast gezet met een automatische blusser. Die klapt als het warmer word dan een graad of 70. Zo slaap ik toch een stuk rustiger als er een flinke lading ligt.
Door het jaar als er geen vuurwerk in huis ligt word deze kast gewoon gebruikt als opbergkast.

gr. frutske

Poeh!! Je eigen bunker!!! Nee die luxe heb ik niet. Als het vuurwerk gehaald is word deze opgeslagen boven op een kamer, alle electronische apparaten uit het stopcontact gehaald en de deur op slot voor de kids!

Tijn96

Registered User
ik doe een bril op en zorg ervoor dat mensen er wat verder van afstaan, ze mogen wel dichterbij komen maar dat is op eigen risico.
mijn vader heeft vorig jaar een brandveilige kluis meegenomen van de zaak dus daar leg ik veel in maar ook gewoon in de bijkeuken.
in de kluis had ik vorig jaar mijn kleine verzameling belgisch vuurwerk ingelegt

sebastiaantje

Registered User
Gewoon vuurwerk behandelen zoals het moet=heel belangrijk correct mee om gaan. Potten bijv eerst neerzetten en dan zonder mijn hoofd erboven afsteken. Ik steek mijn vuurwerk meestal met gastorch of pyrotorch (vooral s 'avonds ) overdag aansteek lont voor kleine grut. Niet luk raak mijn vuurwerk overal heen gooien. S' avond vanwege alle rondvliegende projectielen ens draag ik een veiligheids bril. JE OGEN HEB JE IMMERS MAAR EEN KEER EN BLIND IS BLIND!!!!.

Dat was het wel zo'n beetje

Oh ja ook drink ik geen druppel alcohol. En houd de mensen een beetje op afstand als ik vuurwerk afsteek

Gr Sebastiaan

Bovenaan