Vuurwerkcollectie 2010/2011 + O&N verhaaltje

KoenL

Registered User
De dag der dagen staat voor de deur. Het vuurwerk is in huis en morgen mogen we legaal de lontjes weer aan gaan steken. Uiteraard heb ook ik voorpret, het uitstallen van de cakes blijft een trekje. Ik moet zeggen dat ik het niet erg vind, want zo krijg je ook een leuk beeld van wat je hebt aangekocht de afgelopen jaren.

Hieronder nog eens een 'terugblik' op de voorgaande collecties.
Collectie 2007/2008
Vuurwerkcollectie_2007_2008_KoenL_28_.jpg

Collectie 2008/2009
P1000992.JPG

Collectie 2009/2010
DSC_2288.jpg

Collectie 2010/2011
DSC_9837.JPG

Per importeur (2010/2011)
DSC_9825.JPG

Marijn / Witte Tenten Verhuur

DSC_9824.JPG

Lesli - Bonfireworks - Zena NL
DSC_9821.JPG

RoyalFireworks
DSC_9823.JPG

Wolff

Afhalen
Het ophalen van de bestellingen ging het prima. 123Vuurwerk leverde een prima service. Samen het bestelde vuurwerk controleren en op naar Tiel. Helaas moesten we om een bepaalde reden even naar huis, maar uiteindelijk waren we rond 14:15 bij Dutch Fireworks. Bob haalde het vuurwerk uit de kluis en ik kon meteen kijken of het allemaal compleet was. Uiteraard was dat zo haha! Het betalen ging wat minder, de pinapparaten faalde namelijk. Een rondje Tiel centrum was het gevolg. Een enorm gedoe, 'U kunt maximaal XXX opnemen bij deze bank' en 'U kunt vandaag alleen nog bij uw eigen bank pinnen'. Argh, gestrest liepen we door het centrum.

Uiteindelijk lukte het en konden we weer richting Dutch Fireworks. De betaling in orde gemaakt, nog een klein beetje bij besteld en op naar huis. Uitpakken, uitstallen en bijkomen.

Vandaag de 30e ben ik nog even naar Karweihuis van der Veen in Soesterberg gereden voor de Rocket Boom pijlen. Met ook die in de pocket was mijn lijstje helemaal afgevinkt en kon het aftellen beginnen.

De laatste uurtjes zijn begonnen, dus de spanning loopt op. Het vervelende is dat ik ontzettend last heb van m'n keel, hopelijk ga ik daar morgen geen last van krijgen. Ik heb er wel onwijs veel zin in! Veel plezier allemaal en doe voorzichtig!

Red Eagle

Registered User
Re: Vuurwerkcollectie 2010/2011

Tering wat een collectie!!
Echt mega veel!!Leuk om te zien en die finale van jou die horen/voelen ze in de weide omgeving nadreunen.
de collecties worden inderdaad met het jaar groter.

Veel plezier morgen!

joszie

Zilveren Member

ZIet er goed uit Koen! BEn erg benieuwd naar de Royalfireworks collectie!
HEb er veel plezier van!

funkie x

Registered User

zo dat ziet er goed uit!!
dit jaar duidelijk een groter budget zo te zien!
veel plezier zou ik zeggen

elmo

FPM Moderator

Koentje krijgt steeds meer centjes om uit te geven hahaha
Een echte binkie fan,leuke collectie hoor en is de laatste 4 jaar sterk gegroeid.

Quadriffis

Registered User

Dat gaat zeker een mooi showtje worden morgen!!! Wat een collectie, WOW.

Leuk die groei in de collecties, budget, verslaving haha

Seaker

Registered User

Koen, heel veel plezier er mee!:) Meer woorden heb ik er even niet voor hahaha:) *Kwijlt nog even na.

marlboro20

Registered User

Top selectie Koen!!!
Voor volgend jaar alvast maar een sprinklerinstallatie in huis monteren??????
Tot hoe laat sta jij eigenlijk buiten met al die pijlen?????

KoenL

Registered User

Thanks voor de reacties allemaal!

Het zit er weer op. Voor het eerst weer redelijk in staat om even met de laptop op schoot een verhaal te kunnen doen. Het was qua vuurwerk de mooiste en beste jaarwisseling, maar mijn gezondheid heeft mij even flink in de steek gelaten. Bij het ophalen op 29 december kreeg ik last van mijn keel, dit verergerde waardoor ik op 31 december niet non-stop buiten kon zijn. Ik moest af en toe naar binnen, dat is best lekker om even bij te komen maar het liefst sta ik de hele dag buiten.

In de loop van de avond werd het erger, ik begon meer te hoesten en m'n keel begon meer pijn te doen. Ook een groot deel van de avond heb ik daardoor binnen moeten doorbrengen. Rond 20u toch een poging gaan doen om wat pijlen de lucht in te schieten. Van het vuurwerk kon ik wel genieten, maar die kou maakte het een pijnlijk moment. Ook rond 22 uur konden we nog even naar buiten, maar ook nu hooguit een halfuurtje. Ik hoopte dat het om 0:00 uur goed zou gaan.

Rond 23.45 uur ben ik een groot deel buiten gaan klaar zetten. Het moment brak aan. De champagne deed het even goed, maar eenmaal buiten kwam die pijn weer. Om 0:00 uur buiten en even kijken hoe het eruit zag. Vreselijk; een grote grijze massa. Het bleek de rook van een mat te zijn van iets verder in de straat, gelukkig geen dichte mist. Toch even gewacht tot die rook enigszins weg was en daar gingen we. De opening ging aan, 5 Vette Marja's.

Ik had ze met 3 meter er tussen opgesteld en stak ze van links naar rechts aan. Het liep perfect. De opening was goed en mooi. De rest verliep goed, maar rond 0:45 trok ik het niet meer. Non-stop hoesten met die helse pijn was gewoon niet leuk meer. De rest van de avond daarom binnen gezeten, een pijnlijk moment. Het was overigens wel gezellig, dus dat maakte een hoop goed.

1 januari bij het wakker worden was het helemaal mis. 40 graden koorts, nog steeds die keel en echt flink beroerd. Zo heb ik 4 dagen op bed gelegen, nu kom ik weer een beetje op aarde en heb ik eindelijk de 1e films van de jaarwisseling kunnen bekijken. De cakes had ik in de nacht al op onze stoep gezet, maar zo meteen moet het veldje nog even gebezemd worden. Een leuk klusje voor 5 januari in het zonnetje, met een strak blauwe lucht haha!

Happy new year iedereen!

USRRobiwan

Registered User
Had zelfde symptomen alleen dan tussen 16 en 23 december vreselijk irritant, ook nog vreselijk hoofdpijn en piep in mijn oren.

Beterschap!

marlboro20

Registered User
Nou Koentje, Zeker een bulk over????
Of het meerendeel toch in 30 min. kunnen schieten????
Wel klote voor je: als je niet fit bent geniet je er toch anders/minder van..........

Snutareen

Registered User

1 januari bij het wakker worden was het helemaal mis. 40 graden koorts, nog steeds die keel en echt flink beroerd.
Ik ken dat ziek zijn op nieuwjaarsdag. De afgelopen jaren had ik ook last van koorts, keelpijn en spierpijn de eerste dagen van het jaar. Maar dat heb ik dan nooit op oudejaarsdag of -avond. Het lijkt wel of het door de stoffen komt die in vuurwerk zitten.

KoenL

Registered User

Nou Koentje, Zeker een bulk over????
Of het meerendeel toch in 30 min. kunnen schieten????
Wel klote voor je: als je niet fit bent geniet je er toch anders/minder van..........

Ik heb alleen nog wat pijlen en een paar cakes over, de pijlen liet ik met name door de mist liggen. Ik ben even lekker los gegaan.

Ik ken dat ziek zijn op nieuwjaarsdag. De afgelopen jaren had ik ook last van koorts, keelpijn en spierpijn de eerste dagen van het jaar. Maar dat heb ik dan nooit op oudejaarsdag of -avond. Het lijkt wel of het door de stoffen komt die in vuurwerk zitten.

Bij mij is die keelontsteking de woensdag ervoor (29 dec) begonnen. Nog steeds heb ik er veel last van, gelukkig geen koorts meer. Dat was helemaal frustrerend.

Bovenaan