Vraagje betreft het ophalen

nismo

Registered User
En daarbij komt dat het 10 kilo in bezit hebben is, dus ook thuis een max van 10 kilo mag zijn. en als er meer dan een vuurwerk wil kopen thuis zul je moeten wikken en wegen zodat je samen niet boven de 10 kilo uit komt.

edje30

Registered User
en als je nu eens bij een transport bedrijf werkt dan zijn de regels anders als je een binnenlandse vrachtbrief opsteld mag je een onbeperkte hoeveelheid meenemen.
hahahah

FabianAdam

Registered User
Als ik het vuurwerk ophaal, wordt nooit naar identificatie gevraagd, althans, niet om na te gaan of je wel de persoon bent die het vuurwerk gekocht. Wel vraagt men om mijn paspoort voor de leeftijd, maar dat is dan ook alles. Ik denk niet dat het een probleem moet zijn of je moet écht een muggenzifter als dealer hebben.

patrickspan

Registered User
mmm...Ik ga met een vriend (ook 14 jaar oud) en met mijn moeder het vuurwerk halen, maar ik heb besteld voor 3 personen, ik denk dat dit toch wel over de 10 kilo is...Mag dit gewoon?

Willie65

Registered User
Het ophalen van vuurwerk onder de 16 is verboden. De boete voor de winkelier voor het verkopen aan jongeren onder de 12 is ongeveer 800 euro en tussen de 12 en 16 440 euro. Verder moet jij je vuurwerk inleveren. Meer dan 10kg vuurwerk mee krijgen is ook een boete van 440 euro voor de winkelier. Bij de volgende overtreding moet de winkelier steeds een boete van 55 euro betalen. Je mag 10 kg vuurwerk per persoon hebben woon je met bijv. 4 personen thuis mag je 40 kg vuurwerk thuis hebben liggen. Ga alleen dan 4 maal naar de winkel.

mickeyzegtboem

Registered User
en als je nu eens bij een transport bedrijf werkt dan zijn de regels anders als je een binnenlandse vrachtbrief opsteld mag je een onbeperkte hoeveelheid meenemen.
hahahah

Leuk bedacht, maar dat mag aleen als het vuurwerk in de transportverpakking zit (kartonnen omdoos incl. eventuele UN kooitjes)

hellboy17c

Registered User
jongens ik heb naar gevraag over de 10 killo regel je moet inderdaad 16 zijn en lewgetiematie menemen maar niemad houd zig er aan ik was 15 en kreeg rotjesmee bij mijn dealer nu benm ik 18 en mijn wereld is open gegaan zwaar ilegale knalers japansebom 5 kilo kruid inhoud nice zwaar ilegaal

Pas je post even aan aub,dit is zo niet te lezen!!!

Laatst bewerkt door een moderator:

polleke45

Registered User
jongens ik heb naar gevraag over de 10 killo regel je moet inderdaad 16 zijn en lewgetiematie menemen maar niemad houd zig er aan ik was 15 en kreeg rotjesmee bij mijn dealer nu benm ik 18 en mijn wereld is open gegaan zwaar ilegale knalers japansebom 5 kilo kruid inhoud nice zwaar ilegaal

Pas je post even aan aub,dit is zo niet te lezen!!!

Een japanse bom met 5 kilo kruid inhoud.... geloof je het zelf zeker meegenomen van een vakantie in japan en in je onderbroek het vliegtuig in gesmokkeld?

polleke45

Registered User
Ik heb ook een vraagje kwa ophalen. Dit jaar wil ik bij ongeveer 6 verschillende winkels vuurwerk bestellen. Mijn vader wil niet rijden omdat hij dat teveel verschillende winkels vind nu dacht ik waarom ga ik niet met de bus maar omdat mijn budget 500 euro is en ik wel op een aantal tiental kilo's ga komen vraag ik me af of dat mag met de bus.

maartenvincent

Registered User
Nee je mag niet met de bus mee met zoveel vuurwerk. Ik vraag me af: heb je al eens zo veel vuurwerk gehad, of zoveel gewicht getild (heb ik namelijk wel, en ik kan je zeggen dat het veel is)? Dat ga je sowieso niet in je eentje meekrijgen, en zelfs dan kom je er niet mee de bus in (chauffeur is ook niet blind). Ik raad je aan om zo veel mogelijk bij 1 of 2 winkels te kopen, misschien wil je vader dan wel rijden. Kijk anders of een vriend met rijbewijs wil rijden (evt. tegen vergoeding).

Bovenaan