Re: tips voor legaal (sier)vuurwerk
Ja, lijkt me een goed idee: Weer back on Topic!!!!!!
Beste Tijn,
Ten eerste: Nee je topic is niet overbodig!!!! Sterker nog, dit Forum is er juist voor om vragen en ervaringen met elkaar te delen. Ik ben 40 jaar en ook ik stel hier nog steeds mijn vragen (daarover dadelijk meer...) en ben blij dat er leden antwoord geven! En als ik kan beantwoord ik vragen van anderen.
Ten tweede antwoorden op je vraag:
Ik moet zeggen dat ik jouw budget op 14-jarige leeftijd niet had! Ook niet in guldens!!! (jaja, opa verteld een verhaaltje ;-))
Dus verontschuldig je niet voor je budget. Iedereen doet wat hij/zij kan en of dat voor €25,- of voor €2000,- is dat maakt geen donder uit! Ik vind het wel leuk dat je op jouw leeftijd er al zo mee bezig bent dat je er geld voor kunt vrijmaken en niet alleen voor 500 kanonslagen en babypijltjes gaat! En ik denk dat het voor bijna alle leden geldt dat we de jonge garde hierin graag willen helpen!
Maar je vraag kan ik me helemaal voorstellen want ik worstel daar ook nog steeds elk jaar mee. Hoe krijg je de mooiste potten voor je budget???? Dus dit jaar heb ik daar twee topics over gemaakt:
ForumOud en Nieuw Corner
Oud en Nieuw belevingWat zijn de mooiste/beste potten voor 2010????.
Hier staan de reacties van leden voor potten tot bv €25,-
en als je van knalcakes houdt:
ForumConsumenten Vuurwerk Nederland
Consumenten Vuurwerk Nederland AlgemeenEn de beste Knalcake voor 2010-2011 is??????.
Maar de vraag is wat je zoekt. Mijn 14-jarige buurjongen heeft vorig jaar enorm veel lol gehad met een hong deng (zena) family-pakket van €18,50. Gewoon lekker stoken maar minder zware effecten.
De tipom je budget te splitsen is een goede tip! Let bij je keuze voor pakketten er wel op dat er bij veel (niet al te dure) paketten er veel fonteinen in kunnen zitten. Soms wel meer dan de helft van alle potten! Ik hou daar persoonlijk niet zo van.......
Of enkele palm-cakes van zena/herlat (€17,-) of messiers van Zena/Thor (€11,-) zijn ook altijd goed! (verkrijgbaar bij Ano vuurwerk Milheeze/Deurne)
Maar als ik je écht een gouden tip mag geven:
Wolff heeft enkele geweldige potten van €13,- tot €21,- (Cape Town, concerto rosso, stars over paris, jet attack, battle, monster trio, silver salute, met deze 7 potten heb je voor €96,- een geweldig pakket gemaakt)!!!!!
O.a. verkrijgbaar in st.oedenrode (Forum Bouwmarkt) of bij Paashuis in Vught (tegenover station).
Als ik de keuze had zou ik deze potten zeker aanschaffen. Sterker nog: die staan zeker op mijn lijstje voor dit jaar......
Kijk ook eens bij de aanraders van FPM in de productdatabase.
Volgende tip: Probeer in de omgeving eens naar een demo te gaan. Dan zie je pas wat een pot doet.
En het is gewoon geweldig om mee te maken als vuurwerkliefhebber.
Maar aangezien je nog geen brommer/scooter mag rijden moet je misschien Pa, Ma, een oudere broer, neef of buurman zo gek moeten krijgen om met je mee te gaan (lees: om te rijden....).
Enkele demo's bij jou in de buurt zijn:
Milheeze 27-11 (27km van Veghel) Zena, Bonfire,
Volkel 8-12 (10km) (kan op de fiets ;-))
St. Oedenrode 9-12 (12km) (kan op de fiets ;-)) Wolff
Zie de kalender op het forum voor wat, hoe laat en waar.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat niet uit naar het assortiment van de boerenbond..........
En oja: vaak geven ze bij de demo's extra korting als je dan besteld dus dan kan het zijn dat je bv. 15% korting krijgt (je budget stijgt dan naar €115-138,- en krijg je ook nog gratis vuurwerk van bv €17,50!) Kom je met een budget van €100,- toch mooi met €132,50 aan vuurwerk thuis! Maar dan moet je van te voren wel ongeveer al weten wat je wilt hebben. Filmpjes genoeg op FPM, youtube en vimeo.........
De 7 potten van Wolff kosten je dan ineens "maar" €82,-.......... Heb je nog €38,- over voor misschien een geweldige finale pot (Goud van Marijn (€39), Fusion (€29) of Big Messier (€38)van Zena......
Of, waar ik de voorkeur aan geef: de city lights (€24-15%=€20,-) én de wodka blue (€24-15%=€20) van Bonfire: aanraders!!!
Dan kun je dus 9 TOP-potten hebben voor je budget (€122,-) !!!!!!!! Nog wat gratis vuurwerk erbij en je bent het mannetje in de straat!!!!!! Daar kan écht geen standaart pakket tegenop!
En misschien zijn er wel leden van dit forum die bij jou in de buurt wonen waarvan je een lift kunt krijgen naar een demo als je het zelf het vervoer niet kunt regelen.........