Super Candel Flashing Thunder 8 shots

piking

Registered User
Ik kon niks vinden over deze candel, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

wat info:

SUPER CANDEL FLashing thunder 8 shots - "HEEL HARDE KNALLEN EN BLIKSEMEFFEKTEN"

Merk: Bonbridge
Kaliber: 38 mm
8 shots
effect:knal en bliksemeffecten
te koop bij: www.fireworks.be

Alvast bedankt

Piking

Re: Super Candel FLashing thunder 8 shots

wat wil je nog meer weten? Er komt verder geen effect uit gewoon een zilver tail met een flinke salute op het eind, 1.5 inch. Deze zijn niet meer bij alpeco zelf te koop trouwens.

Kheb meerdere van deze candles zelf gehad. Voor de prijs die fireworks.be biedt zou ik ze in ieder geval niet halen. Ik heb destijd 16,- per stuk betaald.
Overigens is het effect een dikke zilver bal met staat die een redelijke knal geeft met flits.

Ok bedankt. :smile1:

@ z@p Ik wou gewoon wat ervaringen horen.

@ djara
Waar zijn de knallen ongeveer mee te vergelijken?
En is het een shelle knal of een zware knal?
En hoe hoog schiet hij ongeveer?

Alvast bedankt

Piking

Laatst bewerkt:

Beetje dom ja een flash salute candle in je hand geen goed idee. Bij deze ben je gewaarschuwd mocht je het toch doen gevolgen zijn voor jou en niet janken als je dan iets kwijt bent want dat is je eigen schuld. Veiligheid mensen is dat nou zo moeilijk.

PS: denk ook aan je mede mens je gaat toch geen salute 1.5 inch door de straat schieten. Zo gebeuren de ongelukken.

Laatst bewerkt:

Nouja, de Belgische en Nederlandse Candles kan je ook makkelijk(Je moet wel ..wat spiermassa hebben:P) vasthouden tijdens het schieten. Is de terugslag harder bij salutes dan bij Nederlands/Belgische candles? Want ik zit te kijken maar 1.5 inch is toch 4/5 cm?, dat is toch net zo breed als de Nederlandse candles?

Laatst bewerkt:

heb mijn lul straks opgemeten die is nog iets dikker en al moeilijk in de hand te houden...

Ben jij wel goed wijs, candles van 1,5'' in de hand te houden???

haha ja idd. Waarom schiet je ook geen shells vanuit je hand? Dan heb je het bazooka idee:toung::bigsmile: Nee maar serieus je bent natuurlijk niet wijs als je zon candle vanuit je hand afschiet. Het is neit zon 10 schots ding van 12 voor 1 euro hoor.

Nouja, de Belgische en Nederlandse Candles kan je ook makkelijk(Je moet wel ..wat spiermassa hebben:P) vasthouden tijdens het schieten. Is de terugslag harder bij salutes dan bij Nederlands/Belgische candles? Want ik zit te kijken maar 1.5 inch is toch 4/5 cm?, dat is toch net zo breed als de Nederlandse candles?

een NL en een belgische candle? als je beide de consumentenversies gebruikt is er heeeel in de verte nog iets voor te zeggen, maar hier hebben we het over candles die als zijnde proffesioneel worden gebruikt en vele malen krachtiger zijn als een nl/be consumentencandle. de terugslag is dan ook vele malen groter en de candle zal bij de 1e shot al uit je handen gerukt worden!

netjes vasttapen aan een paaltje dus.

gr remio

Kijk aan zo'n reactie van Remio heb ik meer dan die van roel... wel zielig dat je je lul opmeet, beetje weinig zelfvertrouwen?:P

En hoe ik het afsteek is volgens mij MIJN probleem,

Had het antwoord van Remio wel verwacht...

Laatst bewerkt:

En hoe ik het afsteek is volgens mij MIJN probleem, ik hou er van om siercandles zoals die van Pro-Style uit m'n handen te laten afschieten!

Het is gewoon gevaarlijk en stom!
Tuurlijk moet jij zelf weten wat je doet maar als je van mening bent dat dit dan ook goed is dan heb ik liever dat je jou mening voor je houd want wij pleiten voor veilig gebruik van vuurwerk!

Tuurlijk moet jij zelf weten wat je doet maar als je van mening bent dat dit dan ook goed is dan heb ik liever dat je jou mening voor je houd want wij pleiten voor veilig gebruik van vuurwerk!

Het was gewoon een vraag en ik denk niet dat ik de enige ben die candles uit z'n handen laat afschieten. Wat jij veilig vindt, wat de onderzoekers veilig vinden en wat ik veilig vindt is duidelijk verschillend. Ik snap alleen niet waarom er zoveel heisa over word gemaakt. Ook jammer dat ik dan voortaan m'n mening voor me moed houden, nogmaals het was een vraag. Het verhaal achter mijn vraag is duidelijk niet belangrijk. Er kon ook geadviseerd worden ipv uitmaken voor gek!

/ontopic

Ik heb gehoord/(een x gelezen) dat er ook 2 inch salute candles zijn. Kan iemand mij daar meer informatie over geven?

/ontopic

Ik heb gehoord/(een x gelezen) dat er ook 2 inch salute candles zijn. Kan iemand mij daar meer informatie over geven?

Ja klopt, die zijn er inderdaad. Je kan deze ook gewoon uit de hand schieten.
Als je het echt goed wil doen neem er dan in elke hand 1 en bind er een op je rug. Krijg je een wat breder effect mee.

Ik wens je veel succes!!!

Het was gewoon een vraag en ik denk niet dat ik de enige ben die candles uit z'n handen laat afschieten. Wat jij veilig vindt, wat de onderzoekers veilig vinden en wat ik veilig vindt is duidelijk verschillend. Ik snap alleen niet waarom er zoveel heisa over word gemaakt. Ook jammer dat ik dan voortaan m'n mening voor me moed houden, nogmaals het was een vraag. Het verhaal achter mijn vraag is duidelijk niet belangrijk. Er kon ook geadviseerd worden ipv uitmaken voor gek!

/ontopic

Je stelt in de laatste posts niet echt een vraag meer. Je zegt gewoon dat jij doet wat jij leuk vind. Wij hebben liever dat er geen gewonden vallen en dat mensen bijvoorbeeld jou verhaaltje oppikken en hetzelfde gaan doen. Vandaar dat ik niet graag zulke verhalen ziet verschijnen.

Volgens mij begrijp je, jezelf niet meer. Iedereen geeft je het advies om de candles te zekeren aan een stevige paal en NIET uit de hand te schieten. Als ik alle post bekijk staat er overal een advies!!!:push:. Als jij dan zo eigenwijs bent om te denken ik doe het op mijn manier dan houdt niemand je tegen. Als andere onveilig omgaan met dit zware vuurwerk, moet jij dat dan ook doen!!! Denk liever aan je eigen gezondheid en doe wat met de info die de mensen je hier geven.
En ja er bestaan ook 2 inch salute candles maar ze zijn volgens mij op dit moment vrij zeldzaam. Hopelijk ga je die ook niet uit de hand afschieten :laugh::laugh:

/ontopic

Als die kerel zo doorgaat kun je hem dan geen ban geven het gaat hier om veiligheid hij heeft iedereen een heel slecht voorbeeld. Zo denk ik er in ieder geval over en zo ik kan lezen in de vorge posts van de admins jullie ook.

Je stelt in de laatste posts niet echt een vraag meer. Je zegt gewoon dat jij doet wat jij leuk vind. Wij hebben liever dat er geen gewonden vallen en dat mensen bijvoorbeeld jou verhaaltje oppikken en hetzelfde gaan doen. Vandaar dat ik niet graag zulke verhalen ziet verschijnen.

Dat is duidelijk genoeg en daarmee eindigd die discussie en gaan weer ontopic;
Super Candel Flashing thunder 8 shots

Nu ook niet beginnen met "toch nog even dit", néé gewoon ontopic.

Wij hebben liever dat er geen gewonden vallen en dat mensen bijvoorbeeld jou verhaaltje oppikken en hetzelfde gaan doen. Vandaar dat ik niet graag zulke verhalen ziet verschijnen.

Gesnapt.

Hoe werken die candles nou eigenlijk? Werkt het met hetzelfde principe als normale shells? Ik heb trouwens vernomen dat WECO, de 2inch/3inch salute candles produceerde..

Heeft er iemand nog meer info?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan