Rijssen Demo Rubro Vuurwerk

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Rijssen
28 of 29 aug vuurwerk te Rijssen

plaats : Rijssen
provincie : Overijssel
wie : Pyromax
wat : prof vw (theater vuurwerk)
veiligheids afstand is 60 meter
waar : lokatie Morsweg 10 te Rijssen
tijd : tussen 19.00 uur en 22.00 uur

Gedeputeerde Staten van Overijssel delen mee dat zij besloten hebben een ontbrandingstoestemming op grond van artikel 3B.1, lid 3 onder a van het Vuurwerkbesluit te verlenen aan PyromaX. De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk op 28 of 29 augustus 2012 in Rijssen. Het tijdstip van afsteken ligt tussen 19.00 uur en 22.00 uur

Tony

Administrator
Medewerker
Re: Rijssen

Staat tussen haakjes "Theater Vuurwerk" en dat valt ook onder professioneel vuurwerk.
Candles, single shots en dergelijke kunnen ook op 60 a 75 meters (Dacht ik) en dat valt ook onder prof :)

gizmo75

Registered User

Klopt Toon, maar jij bent net zoals ik toch ook al vaker erbij geweest in Rijssen? Die 60mtr. veiligheidsafstand is daar niet te halen volgens mij. Ik vind het maar raar!

Tony

Administrator
Medewerker

IK weet niet of ik daar weleens geweest bent.
Over de afstand weet ik dus zelf ook niets maar geloof me, tegenwoordig word alles uitgemeten dus het zal wel kloppen.

gizmo75

Registered User

Oh sorry, ging er vanuit dat jij voorgaande jaren ook bij deze demo was. Het terrein is een niet-openbare parkeerplaats tussen 2 gebouwen in. Volgens mij zit er niet eens 60mtr. tussen die 2 gebouwen. Maar goed, net wat je zegt, het zal wel kloppen (en we zullen het wel zien).

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik ben daar vorig jaar wel geweest. Als dit dezelfde locatie is (tussen die 2 gebouwen) dan is 120 meter (diameter) heel krap!

Dit is dus de Rubro Demo van dit jaar? Hèhè!

Tony

Administrator
Medewerker

Ik ben daar vorig jaar wel geweest. Als dit dezelfde locatie is (tussen die 2 gebouwen) dan is 120 meter (diameter) heel krap!

Dit is dus de Rubro Demo van dit jaar? Hèhè!

Een diameter van 120meter is dan toch groot genoeg?

gizmo75

Registered User

Dat stond volgens mij eerst in de startpost maar nu niet meer..?? :surprised:

Maar goed, werp maar even een blik op de kalender van vorig jaar...

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker

Belangrijk!!!!
Dit is de uitnodiging voor onze winkeliers!!!

Hier gaan wij eerst formeel het gesprek mee aan, en zal de zaal alleen toegangbaar zijn voor genodigden!!

Rond 21.30/22.00 uur zal de demo zijn.

Gezien de vele reacties, kijken we even hoe we alle forum leden het best op kunnen vangen, zodat jullie ook in de gelegenheid zijn de producten te aanschouwen het terrein kunnen betreden en vragen te stellen.
En natuurlijk bieden we een drankje aan.

Nogmaals om teleurstellingen te voorkomen dat je om 19.30 voor een dichte deur staat.

Ik kom hier dus later op terug.

M.v.g

Wim, Rubro Vuurwerk Nederland

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik heb er ook zin in, ik kom ook al moet ik kruipend komen!!
Vorig jaar topdemo en topgezellig.
Ik hoop alleen wel dat dit keer niet 4 maar 2 cake,s tegelijk geschoten worden, op redelijke afstand van elkaar.
4 cake,s tegelijk is spectaculair en commercieel lekker maar niet objectief.!!

Wim

Registered User
Fred,
Ben het met je eens.
We kijken of we het breder uit kunnen zetten.
Echter is het een demo voor winkeliers....dus hebben we te maken met een commercieel aspekt, en niet zo zeer een Freak aspekt.

Vorig jaar was trouwen 3

Maar ik begrijp je reactie.
Gr Wim

Rubro Vuurwerk Nederland

Tony

Administrator
Medewerker
Fred,
Ben het met je eens.
We kijken of we het breder uit kunnen zetten.
Echter is het een demo voor winkeliers....dus hebben we te maken met een commercieel aspekt, en niet zo zeer een Freak aspekt.

Vorig jaar was trouwen 3

Maar ik begrijp je reactie.
Gr Wim

Rubro Vuurwerk Nederland

Hoi Wim,

even mijn 50cents. Vaak sta ik te filmen tussen de klanten van de importeurs.
Als je hun reacties hoort betreft het aantal cakes en de manier waarop geschoten word zou ik toch wat meer richting de Freaks versie gaan denken. De winkeliers wat ook klanten zijn zoals wij dat weer zijn van de winkeliers, voelen zich net als de Freaks belazerd als ze zien dat er meer dan 1 cake tergelijkertijd en dichtbij elkaar geschoten word.

Het is daarom ook dat je steeds vaker op de demo's maar 2 posten ziet die zo een 15 meter uit elkaar staan. Het is dan namelijk veel mooier, eerlijker en je fan shape cakes blijven fan shape want vaak word het een ratjetoe als er meerdere fan shapes door elkaar staan te knallen.

Het is uiteraard aan Rubro en ik zeg dit alleen maar omdat ik denk dat je je vergist in de winkelier als klant die de laatste jaren mee zijn gegroeid met de rest van het publiek. Uiteraard heb je altijd nog de kapper en de boekenwinkel die het allemaal wel goed vinden maar de meesten gaan zich steeds meer interesseren in het vuurwerk en wat er allemaal op internet word gezegd.

Wim

Registered User
Hoi Wim,

even mijn 50cents. Vaak sta ik te filmen tussen de klanten van de importeurs.
Als je hun reacties hoort betreft het aantal cakes en de manier waarop geschoten word zou ik toch wat meer richting de Freaks versie gaan denken. De winkeliers wat ook klanten zijn zoals wij dat weer zijn van de winkeliers, voelen zich net als de Freaks belazerd als ze zien dat er meer dan 1 cake tergelijkertijd en dichtbij elkaar geschoten word.

Het is daarom ook dat je steeds vaker op de demo's maar 2 posten ziet die zo een 15 meter uit elkaar staan. Het is dan namelijk veel mooier, eerlijker en je fan shape cakes blijven fan shape want vaak word het een ratjetoe als er meerdere fan shapes door elkaar staan te knallen.

Het is uiteraard aan Rubro en ik zeg dit alleen maar omdat ik denk dat je je vergist in de winkelier als klant die de laatste jaren mee zijn gegroeid met de rest van het publiek. Uiteraard heb je altijd nog de kapper en de boekenwinkel die het allemaal wel goed vinden maar de meesten gaan zich steeds meer interesseren in het vuurwerk en wat er allemaal op internet word gezegd.

Hoi Toon zoals ik al zei,
We kijken hoe we het anders moeten doen.
Komt goed.

Gr Wim

Bovenaan