Rijssen Demo Rubro Vuurwerk 28-08-2012

gietjo

Registered User
Ik heb vanavond buiten de hekken toegekeken, waar het trouwens ook perfect te zien was. Ik moet zeggen dat er van die 25 grams p/t cakes hele mooie en grote boeketten uit komen met een enorme dreun. pfieuwww.

Ik heb vanavond voor het eerst foto's gemaakt van vuurwerk (voor mn verjaardag nieuwe camera gekregen). Hieronder een kleine selectie van mijn 1e serie van 143 foto's.

Laatst bewerkt:

gizmo75

Registered User
Damn!! Net terug van de Rubro-demo en wederom van onze sokken geblazen!

Inderdaad alles top geregeld: goed informatiemateriaal, producten mooi uitgestald, alles kon je aanraken en oppakken, goed bord eten en een lekker koel glas drinken zoveel als je wilde. Na een voorstelrondje en een korte babbel was het vooral naar buiten om daar de bestaande, verbeterde en nieuwe producten te bekijken. En zoals gezegd: we werden van onze sokken geblazen!! Vooral de nieuwe Event en Heavy Legend producten zijn geweldig! En ik ben verliefd op de Event Immortal Gold...

Aan het einde van de demo volgde de finale waarin als slot 4 kartonnen Secret Salute waren verwerkt, man wat een geweld. Toen we daar van waren bijgekomen onder het genot van een drankje nog wat na zitten kletsen en terug naar huis. Hierbij alvast mijn filmpje van de finale, zoals gebruikelijk uit de losse hand geschoten, de komende dagen volgt er nog meer beeldmateriaal:

Rubro bedankt voor deze topavond!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wow, wat is die film snel Gizmo en schitterende foto's Gietjo! Hadden ze jij niet al veel eerder een fototoestel kunnen geven?

Rubro was top geregeld! Bedankt daarvoor!

Nu slapen na een aardig reisje!

vincer

Registered User
Was zeker een leuke demo. Heb meer dan genoten met een paar prachtige producten ertussen die zeker gekocht gaan worden dit jaar.

Toppertjes in mijn ogen:
-Ready to Rumble
-Heavy Legend Voltage
-Heavy Legend Spider King!!!!
-Heavy Legend Super Blinking Willows
-Pusle Driver
-Hot,hot,hot
-Split Decision( iets te snel voor het mooie, maar zeker prachtig)
-Event Grand Finale( zeer harde burst, leek wel een profcake!)
-Event 4 seasons
-Event Immortal Gold

De finale was snoeihard, hier had Harry Loots bij moeten wezen, want dan beseft die wel dat die zijn kaartjes in de winkel wel weg kan halen.

Rubro, bedankt voor de gastvrijheid die jullie ons als liefhebbers hebben gegeven.
Dim en Aart, bedankt voor de gezellige avond!!

Nog 1 Juspke dan maar en dan gaan de oogjes dicht. Dit zal heerlijk dromen worden over een super oud en nieuw!

Moontan

Moderator
Medewerker
Ook weer terug van de demo. Rijssen. Long way there, maar gezellig als je met Jos (Heartworm) samen op stap bent.
Een demo die prima was georganiseerd door Rubro en waar nog lang over nagepraat zal worden!!
De cake,s met 25 gram inhoud vormen een ware revolutie voor vuurwerkminnend Nederland.
Twee cakes die van mij een dikke 10 krijgen: de Spider King met terecht applaus en de Grande finale.
Nu maar hopen dat Rubro voldoende heeft ingekocht van de toppers van vanavond.

Dennis010

Registered User
Een topper van een demo met zeer mooie producten gezien ! Alles tot in de puntjes geregeld. Ik heb een aantal cakes gezien die ZEKER in mijn collectie komen te zitten dit jaar. Wim van Rubro, nogmaals dank voor het alsnog inschrijven !

DJ-ArSoN

Registered User
Mooi spul inderdaad, die nieuwe 25 grammers. Zeker een verbetering, boeketten stukkie groter en voller, burst harder, heerlijk!! Vooral die gouden brocades, wauw. En de prijzen die af en toe genoemd werden vielen mij ook alleszins mee. Dat waren de adviesverkoopprijzen neem ik aan? Of riepen ze de inkoopprijzen om?

Ik snap alleen niet waarom die 50mm niet geschoten werd. Hoezo vanwege veiligheidsafstanden? Het wordt nota bene straks aan particulieren verkocht?! Beetje vreemd in mijn ogen, maar goed.

Anyways, dit belooft een mooi seizoen te worden :smiling: En Wim, nog bedankt voor de uitnodiging, was gezellig!!

Tony

Administrator
Medewerker
Een fantastische demo! Zo zie je ze niet vaak in Nederland.
Top vuurwerk, Top locatie en een top zaal! Alles was gewoon heel erg goed geregeld en wat wil je als winkelier/liefhebbers nou nog meer?

Ik heb echt genoten van de spullen die ik gisteren voorbij heb zien komen. Effecten en kleuren die we nog niet in NL voorbij hebben zien komen. Het goud wat door de 20 a 25 gram gewoon heerlijk gevuld is en de boeketten uit sommige cakes waren echt goed.

We hebben uiteraard wat samples gezien maar van Rubro weten we dat de samples en productie de laatste 2 jaar heel dicht bij elkaar in de buurt kwamen. Ik geloof er in en ik kan eigenlijk niet wachten tot 31 December want ik weet nu al wat een feest dat zal zijn.

Ik ben begonnen met de films en de product info die in de loop van de komende uren online zullen verschijnen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mooie en strak georganiseerde demo. Aardig wat bekenden gezien en gesproken. Gezellig met Moontan in de auto. Mooi om bij te praten met je Fred!
Fantastisch om te zien hoe een importeur zo vernieuwend kan zijn dat zelfs controlerende instantie's niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan. De cake met de 50 mm mines had natuurlijk gewoon geschoten mogen worden. Zeker omdat hier alleen mines uit kunnen komen.
Ook geweldig om te zien dat jullie liefhebbers en winkeliers gewoon naast elkaar durfen uit te nodigen! De interactie na die tijd was erg leuk, en het uitwisselen van ideeen bevordert alleen maar nieuwe ontwikkelingen.

Toppers die me bij zijn gebleven:
Immor(t)al gold: Hoog, hard, en weelderig goud en rode blink! Als de dozen straks op de winkeliersdemo's net zo mooi zijn komt deze er zeker bij.
Heavy Legend, 49 s.: Geweldige rood/blauw dahlia.
Masterline, Zentax: Mooie spinning tails naar heldere kleuren. (Hier dient de finale helaas ont-lont te worden)
Heavy Legend, Spider King: Erg mooi mixed cake met crackling wolkjes, spinning tails en soort blauw met trosjes.
Heavy Legend, Killer Instinct: Alleen om de eerste groene en felle mine! (graag een cake met alleen zulke mines!)
Gold Selection, Pulse Driver: Crackling all the way!

Voor de rest een paar puntjes die ik graag zou zien bij Rubro:
- Er kwam erg veel crackling voorbij. Prima als een hele cake er vol mee zit (Secret Salute, Pulse driver), maar niet als mix AUB.
- Iets meer variatie in effecten. Fluiters b.v. Goede fluitcake hoort echt in het assortiment thuis van elke importeur.
- Een minetje om mee te beginnen voor de wetgeving is wat summier. Maak er minstens een hele rij mee, desnoods in meerdere kleuren, of maak er een shaped muur van (single row om mee te beginnen). dan lijkt het echt onderdeel van de cake i.p.v. een verplicht nummer dat er nou eenmaal in hoort.
- Er waren erg veel cakes mixed. Logisch voor de doorsnee consument, maar ik zie persoonlijk ook graag single-effect cakes zonder ander-effect finale.
- Doe eens iets met die geweldige tails die jullie hebben. Prop er een fan-shaped cake mee vol die rustig heen en weer stept, en sluit dan eens niet af met goud/blauw bombette's. (Als ik een showtails op de kop kan tikken dit jaar, zal ik laten zien wat ik bedoel)

Laatst bewerkt:

white thunder

Registered User
Mensen bedankt voor t plaatsen van de filmpjes en fotoos,van deze demo.Heb een paar mooie en verrassende blokken zien afgaan:hehe!:,dat ziet dr allemaal goed uit deze nieuwe producten,en de gene die dr bij waren,vinden dat ook, aan de reacties te horen en te lezen:smiling:Ik verheug me op de rest van de andere importeurs.

gizmo75

Registered User
Rijssenaren klagen over vuurwerkshow

Mocht er nog twijfel zijn over het niveau van de salutes :hehe!::

RIJSSEN - Veel inwoners van Rijssen klaagden dinsdagavond 28 augustus over de harde knallen van vuurwerk. Het bleek om een demo te gaan van Rubro Vuurwerk in Wierden, die werd gehouden op het parkeerterrein van Lucky in Rijssen.

Opnieuw een vuurwerkshow in Rijssen
Vuurwerkverkopers kunnen zo live zien wat de vuurwerkproducten opleveren. Om zo een goede keuze te kunnen maken wat ze in het assortiment willen hebben.

Velen beklaagden zich over de geluidsoverlast via Twitter en Facebook. CDA-raadslid Isa Kahraman gaf zelfs aan hierover navraag te willen doen bij de gemeente. “Ben als raadslid niet blij met afsteken van vuurwerk op dit tijdstip. Ik kom hierop terug.”

De Rijssenaren die hier gisteren overlast van hebben gehad, kunnen dinsdag 4 september de lol weer op. Want dan wordt opnieuw van 19.00 tot 22.00 uur een vuurwerkshow gehouden op het parkeerterrein van Lucky, aan de Morsweg in Rijssen.

Voor beide shows zijn overigens vergunningen verleend door de provincie Overijssel.

Bron: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2...n_over_vuurwerkshow_136#.UD4a2j9HcBs.facebook

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Kobajo heeft ook nog wat foto's geschoten van deze demo.

DSC_4274.JPG

DSC_4266.JPG

DSC_4247.JPG

DSC_4224.JPG

DSC_4215.JPG

DSC_4204.JPG

DSC_41341.JPG

Meer foto's vind je in dit album Rubro Vuurwerk 2012

Beekje

Registered User
Toon of een ander, weten jullie wie er allemaal bij waren wat betreft Provincie etc.? Hoe zijn de reactie geweest van de controle en het schietbedrijf?

Vind het geweldig om te zien wat Rubro heeft weg geschoten en hoop echt dat dait doorzet, zou anders zuur zijn! Wat wel een punt is, dat het ook crisis is in vuurwerkland en vraag me dan ook af (als verkoper) of hier wel aantallen in gemaakt gaan worden. Het zijn beste prijzen.........

Tony

Administrator
Medewerker
Toon of een ander, weten jullie wie er allemaal bij waren wat betreft Provincie etc.? Hoe zijn de reactie geweest van de controle en het schietbedrijf?

Vind het geweldig om te zien wat Rubro heeft weg geschoten en hoop echt dat dait doorzet, zou anders zuur zijn! Wat wel een punt is, dat het ook crisis is in vuurwerkland en vraag me dan ook af (als verkoper) of hier wel aantallen in gemaakt gaan worden. Het zijn beste prijzen.........

Als de mensen naar Belgie rijden of het ergens anders op straat zoeken voor 200 tot 500 euro per cake dan verkoop je dit echt wel in de winkel. Maar het zullen geen potjes zijn die als broodjes over de plank gaan, vooral niet in Amsterdam want daar wonen geen echte Freaks :hehe!:

Hoe de provincie/schietbedrijf reageerden weet ik niet. Voor mijn persoonlijk is dat niet zo belangrijk.
De mening is altijd anders vooral als zo een controleur niet veel gewend is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan