Maassluis

recemonster

Registered User
Wanneer: 5-oktober-2012
Plaats: Maassluis
Provincie: Zuid-Holland
Wie: ?
Kaliber: Consumenten
Tijd: 22.15
Waarom: Furiade
Extra Info: Info

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Maassluis 05-10-2012

Furieade: meer show, vuurwerk verplaatst

Anders dan in andere jaren, zal het vuurwerk niet in de havenkom worden afgestoken, maar achter de Schansbrug vanuit de Noordgeer. De organisatie laat weten, dat hier genoeg plek is voor iedereen om het vuurwerk te aanschouwen. Reden voor de verplaatsing zijn de strengere regels die milieudienst DCMR stelt. Met de huidige regels zou de ponton met vuurwerk te dicht bij het publiek liggen.

http://www.wos.nl/nieuws/item/20120815-furieade-meer-show-vuurwerk-verplaatst/

Dim

Product Beheer
Medewerker

Erg jammer zeg! Vuurwerk was altijd op een erg mooie locatie! Alleen is de verandering ook wel begrijpelijk, als er iets gebeurd zou zijn had het zeker mis gegaan. Dan bedoel ik niet met het vuurwerk maar meer in het publiek.

Vind dit een showtje die zeker de moeite waard is, de halve stad is voorzien van lichtjes en er is een braderie/kermis enzo... Ook het vuurwerk van Beko/Schuurmans was erg leuk.

recemonster

Registered User

Erg jammer zeg! Vuurwerk was altijd op een erg mooie locatie! Alleen is de verandering ook wel begrijpelijk, als er iets gebeurd zou zijn had het zeker mis gegaan. Dan bedoel ik niet met het vuurwerk maar meer in het publiek.

Vind dit een showtje die zeker de moeite waard is, de halve stad is voorzien van lichtjes en er is een braderie/kermis enzo... Ook het vuurwerk van Beko/Schuurmans was erg leuk.

Hier ben ik het helemaal mee eens maar helaas kan het niet meer op de oude locatie.
Gezien het feit dat Jos Lock het vuurwerk dit jaar niet meer sponsort maar nu Kortenhoff kunnen we er van uit gaan dat het dit jaar GBV vuurwerk zal zijn.
Maar goed we gaan het mee maken 5 oktober ik ben er in ieder geval van de partij.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Azuma heeft jaren op de maas tussen Rozenburg en Maasluis een prof show geschoten. en toen er op een gegeven moment geen geld meer was had jos Jos Lock bedacht zijn vuurwerk demo niet in December te houden . maar als afsluiting van de Furiade. vanaf het kermis terrein langs de maas had je heel goed zicht op het vuurwerk. ik zie ook het liefst het vuurwerk weer terug op een ponton op de Maas.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Dat is waar Vinnie! Toch was de opzet van de afgelopen jaren ook erg leuk!

Maar langs de kade bij de Maas... Ah... Doen Ze nooit meer denken ik!

recemonster

Registered User
:hehe!: Ik wil weer even terug komen op de tijd die aangegeven staat... Er staat in de Maassluise Courant dat het vuurwerk om 22:00 zal zijn. Dus ik adviseer toch wat eerder te komen!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Morgenavond rond 7 uur ben ik er! Altijd erg gezellig in de binnenstad! Furiade is altijd gezellig.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
weerbericht voor Vrijdag :
Vrijdag is het grotendeels bewolkt en valt er vooral in de ochtend veel regen. De zuiden- tot zuidwestenwind trekt in de ochtend stevig aan. Aan zee kan er kortstondig een harde tot stormachtige wind opsteken en is er kans op zware windstoten. In de loop van de middag komt het weer enigszins tot bedaren. Het wordt een graad of 14 op de Wadden en lokaal 16 in het zuiden van het land.

recemonster

Registered User
Zo... Het viel me alles mee zo juist de wind was vrij zwak en de regen viel gelukkig ook mee. Helaas vandaag wel voor het eerst in tijden besloten om een show niet te filmen omdat ik geen assistent had die de paraplu kon vast houden :hehe!:
Ik moet zeggen dat ze het leuk hadden gedaan met de fakkel op de boot die vanaf de havenkom richting de Noordgeer voer en de mensen die nog bij de havenkom***stonden gingen hier mooi achter aan haha
Het vuurwerk was ook prima heb toch weer wat leuke dingen gezien en er werd vanaf 3 posten op het ponton geschoten. Dus al met al een leuk showtje met helaas wat neerslag (maar dat hoort er ondertussen wel een beetje bij sinds het de laatste jaren niet anders is).***

Moontan

Moderator
Medewerker
VAN KORTENHOF SPONSORT FURIEADE VUURWERK!

Even leek het erop dat er geen vuurwerk zou zijn tijdens deze editie van de Furieade. Op het laatste moment trok de sponsor van de afgelopen jaren zich terug. Toen dat de familie van Kortenhof dat ter oren kwam hebben zij direct toegezegd het vuurwerk voor hun rekening te nemen. Want de Furieadevrijdagavond zonder vuurwerk is volgens hen ondenkbaar!

Het is een bekende en vertrouwde combinatie, Van Kortenhof en vuurwerk. Al meer dan 50 jaar is van Kortenhof hét verkooppunt van het allermooiste vuurwerk voor de hele regio.
“Van deze Furieade-vrijdag gaan we dan ook een waar spektakel maken” hebben de zussen Miranda en Nicole toegezegd. “We werken samen met een professionele partner die ook de grote vuurwerkshows verzorgen bij o.a. de Wereld Havendagen in Rotterdam.
De enige eis die we bij hun hebben neergelegd: De show tijdens de Furieadeavond moet spectaculairder zijn dan ooit, maar de collectie die de lucht in gaat moet de liefhebber gewoon bij ons kunnen kopen in december.”

PRO-LINE
Na verschillende sessies heeft Van Kortenhof een mooie line-up samengesteld uit de PROline collectie. Het allermooiste en zwaarste consumentenvuurwerk wat er momenteel te koop is. Alles wat u ziet tijdens deze Furieade is tijdens de vuurwerkverkoop dus gewoon te koop bij van Kortenhof.

NIEUWE PLEK IN DE HAVEN
In verband met strengere vergunningseisen was het dit jaar niet mogelijk het vuurwerk te ontsteken vanaf dezelfde locatie als voorgaande jaren.
Miranda en Nicole van Kortenhof hebben er echter alles aan gedaan om het vuurwerk wel in de haven te houden. “Het was gemakkelijker geweest om een plek aan wal te kiezen, maar wij waren van mening dat het vuurwerk tijdens de Furieade hoort in haven van Maassluis. Dankzij goed meedenken en de medewerking van de organisatie van de Furieade was er uiteindelijk toch één locatie in de haven mogelijk die voldeed aan de nieuwe afstandseisen, namelijk achter de schansbrug vanuit de Noordgeer. “
De organisatie laat weten dat hier genoeg plek is voor iedereen om het vuurwerk te aanschouwen.
Na het swingende muzikale optreden in de havenkom, is er voor het publiek voldoende gelegenheid om zich te verplaatsen naar de Noorddijk, de schansbrug en het kerkeiland, vanwaar om circa 22.00 uur het vuurwerk zal worden ontstoken.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
VAN KORTENHOF SPONSORT FURIEADE VUURWERK!

. “We werken samen met een professionele partner die ook de grote vuurwerkshows verzorgen bij o.a. de Wereld Havendagen in Rotterdam.
De enige eis die we bij hun hebben neergelegd: De show tijdens de Furieadeavond moet spectaculairder zijn dan ooit, maar de collectie die de lucht in gaat moet de liefhebber gewoon bij ons kunnen kopen in december.”

euhh Xena en pro-line vuurwerk .?!?!

Bovenaan