Gorinchem 18-08-2012

Moontan

Moderator
Medewerker
plaats : Gorinchem
provincie : Zuid Holland
wie : Wagenvoort vuurwerk
wat : onbekend
waar : buiten de Warerpoort
tijd : omstreeks 22.00 uur

http://www.vuurwerkbrinkman.nl/zomerfeest/

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Gorinchem

Vuurwerk Brinkman brengt zomer en Oud en Nieuw ‘Hoogtepunt’

GORINCHEM - Zaterdag 18 augustus vanaf ongeveer 22.00 uur klinken de oh’s en ah’s weer uit de monden van het publiek. Het vuurwerk, dat het einde van de Zomerfeesten inluidt, trekt immers jaarlijks tienduizenden belangstellenden. Vuurwerk Brinkman verzorgt al ruim 25 jaar als hoofdsponser het vuurwerk, dat jarenlang vanaf Buiten de Waterpoort aan het einde van de Zomerfeesten voor het Gorcumse publiek te zien is. Aan de Brabantse zijde van de Merwede staat het op de dijk ook al vol met belangstellenden uit ondermeer Sleeuwijk en Woudrichem. Een uniek vuurwerk dat in drie provincies is te bewonderen, want Slot Loevestein, aan de overzijde van de Waal, ligt immers in Gelderland.

Het hoogtepunt voor Vuurwerk Brinkman is en blijft de jaarwisseling. Daar sluit het vuurwerk ter afsluiting van de zomerfeesten bij aan. Johan Brinkman: ‘Voor ons bedrijf betekent dit twee hoogtepunten. Wij laten die twee evenementen in elkaar overlopen. Er is een unieke vuurwerkpot met vijftig tubes ontwikkeld. Naam van de wat in vuurwerkjargon een Cake wordt genoemd, is ‘HOOGTEPUNT’. De ontwikkeling is een ‘samenwerking’ tussen de zomerfeesten en Vuurwerk Brinkman. De fabrikant waar Brinkman mee samenwerkt, heeft onder privat label voor Brinkman iets bijzonders van ‘Hoogtepunt’ gemaakt. Het heeft een uitzonderlijk lange duur - ruim veertig seconden -, het heeft een stijgingshoogte van vijfentwintig meter en een breedte van tien meter, met daarbij heel veel kleur en diversiteit.

De vorig jaar geïntroduceerde vuurwerkpot, verpakt in de afbeelding van de Lingehaven, keert wegens groot succes terug. Brinkman: ‘Deze vuurwerkpot is in december geweldig goed verkocht. Gorcumers zoeken iets herkenbaars. De Lingehaven met de bootjes heeft iets bijzonders. Met een knipoog naar de zomerfeesten, hebben wij nu de vuurwerkpot ‘Hoogtepunt’ ontwikkeld. Het wordt het hoogtepunt van de zomerfeesten en het hoogtepunt van de Oud en Nieuw viering. Voor de Gorcumers komen de zomerfeesten nog eens knallend en met veel kleur terug in december.’ Begin augustus werd de vuurwerkpot ‘Hoogtepunt’ door Johan Brinkman officieel gepresenteerd.

Vuurwerk Brinkman is altijd vooruitstrevend en zoekt steeds naar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van vuurwerk. ‘Straks ga je het weer zien. Vanaf het moment dat je onze verkoopruimte binnenstapt, proef je de beleving van vuurwerk. Dat maakt ons bedrijf uniek in de regio. Vergeet niet dat wij al volop met Oud en Nieuw bezig zijn.’
Vuurwerk Brinkman is tevens het adres voor evenementenvuurwerk, een bedrijfsonderdeel van Vuurwerk Brinkman dat het gehele jaar doorloopt. ‘Vuurwerk verveelt nooit, is onze ervaring. Het is en blijft puur beleving en dat willen wij graag op het publiek overbrengen.’ Het publiek staat op veilige afstand. De veiligheidsnormen worden steeds strenger. ‘Als ’s middags de vrachtwagen met het vuurwerk arriveert, worden meteen de ‘flowerbeds’ uitgezet in kokers van 4 tot 12 inch. Met infraroodapparatuur wordt gemeten hoe ver het publiek afstand dient te houden. In samenwerking met Rijkswaterstaat wordt tijdens het vuurwerk het scheepvaartverkeer op de Merwede tijdelijk stilgelegd.
En s’avonds word er weer volop genoten!

http://www.vuurwerkbrinkman.nl/zomerfeest-cake/

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Zo net terug vanuit Gorinchem.
Vuurwerk werd op 2 lokaties geschoten, de shells die geschoten werden stonden naast Dalemsche geul.
En de prof blokken werden wat dichter bij de dijk/centrum Gorinchem afgeschoten.
Ik ben op de Dalemsche dijk gaan staan.
Dit was goed te doen, rond 22:00 uur stond er genoeg volk, maar ik kon rustig een plekkie uitzoeken om mijn statief neer te zetten.
Mede kruitsnuivers heb ik niet gezien, wel stond er een jongen met een statief voor het afzetlint.
Maar die heb ik niet gesproken of zo.
Verder een leuke show gezien.
Show begon 10 minuten later.
Ik denk omdat er boten op Waal moesten passeren.

Foto's volgen.......

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Foto's.

DSC_8147.jpg

DSC_8148.jpg

DSC_8156.jpg

DSC_8158.jpg

DSC_8159.jpg

DSC_8163.jpg

DSC_8166.jpg

DSC_8168.jpg

DSC_8169.jpg

DSC_8171.jpg

fruts87

Registered User
Erg mooie plaatjes:smiling:
Heb er nog over zitten denken om te gaan, maar uiteindelijk toch gekozen voor de profshow bij Decibel Outdoor:lub:

p-aart-y

FPM Hangouderen
De show is eigenlijk het mooist als je kijkt vanaf "Buiten de waterpoort". Er werd dit keer vanaf 3 posten geschoten zodat je vanaf dat punt 3 verschillende hoogtes ziet. De middelste post was zo opgesteld dat de mensen op de dijk en de wal ook nog wat leuks zagen. Ze hadden hier een paar waaiers tussen gezet.
Ik heb bij de molen op de wal gezeten en heb uit de hand gefilmd.

Showtje is overigens wel vooruit gegaan als je kijkt naar de jaren hiervoor.

Gefilmd met de Sony HDR cx250e. Eerste keer dat ik ermee gefilmd heb dus de instellingen staan nog niet juist.

Iemand tips om de instellingen goed te krijgen.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Even een rectificatie.
Ik dacht dat er ook consumenten vuurwerk werd afgestoken.
Maar dat bleken achteraf toch prof blokken zijn geweest.
Wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord, zijn onder andere de Jorge JW350 en een 2 inch peanut blokkie van Broekhof geschoten.

Bovenaan