Eeerste kamer stemt VOOR landelijk vuurwerk verbod.

AWG

Registered User

nou dat was het dan wel zo,n beetje vrees ik.
nog maar even een keertje extra genieten.:unsure:

Huisman Vuurwerk

Registered User
Houdt moed, het is nog steeds niet definitief klaar.

Er volgt nog een Internetconsulatie, de Raad van State gaat zich er nog over buigen en de Tweede en Eerste Kamer zullen er nog een keer over gaan stemmen als de Invoeringswet aan hen wordt aangeboden. Daarna moet ook de EU er nog wat van vinden. Allemaal nog te nemen stappen en mogelijke hindernissen voor de invoering van het Wetsvoorstel.

Achter deze link zit een brief van de Staatssecretaris waarin op pagina 2 een voorgenomen planning is opgenomen waar bovenstaande stappen ook in staan: https://www.eerstekamer.nl/behandel...ssecretaris_van/document3/f=/vmolma45juyr.pdf

AWG

Registered User
Houdt moed, het is nog steeds niet definitief klaar.

Er volgt nog een Internetconsulatie, de Raad van State gaat zich er nog over buigen en de Tweede en Eerste Kamer zullen er nog een keer over gaan stemmen als de Invoeringswet aan hen wordt aangeboden. Daarna moet ook de EU er nog wat van vinden. Allemaal nog te nemen stappen en mogelijke hindernissen voor de invoering van het Wetsvoorstel.

Achter deze link zit een brief van de Staatssecretaris waarin op pagina 2 een voorgenomen planning is opgenomen waar bovenstaande stappen ook in staan: https://www.eerstekamer.nl/behandel...ssecretaris_van/document3/f=/vmolma45juyr.pdf
ik help het je geloven...:confused:

maar ik heb tegelijk mijn twijfels(kan er niks aan doen het is wat het is)

Knettermans

Bronzen Member
Dat "Als en alleen als..." komt dus pas later aan bod en is dus voor de VVD nog een showstopper...
Dat "Als en alleen als..." kunnen ze later nog ergens gebruiken als ruilmiddel. Als ze het daarop zouden laten klappen krijgen ze alle media en de linkse politiek over zich heen omdat ze dan zogenaamd de hulpverleners en alle andere roeptoeters in de steek laten.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Blijft wel bijzonder dat we van de organisaties die onze passie zouden moeten verdedigen alweer helemaal niks horen.
Waarom zijn ze zo stil? Ze zullen vast achter de schermen veel doen, maar waarom moet dat zo in t geheim?

1e kamer was voornamelijk narcisisch links, dus was wel logisch dat t erdoorheen zal komen.
Maar toch is het een bizar iets dat dit zo snel heeft kunnen x mogen gebeuren en er niet eens een demonstratie is geweest.
Boeit niemand t dat onze passie officieel is uitgemoord? Of zijn we alleen maar toetsenbordhelden?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Het is maar goed dat er geen protest is gehouden. Je kan er op wachten dat er toch een 1 of andere mafkees een cobra gaat aansteken. En dan een shell....

firewire

Registered User
Het is maar goed dat er geen protest is gehouden. Je kan er op wachten dat er toch een 1 of andere mafkees een cobra gaat aansteken. En dan een shell....
Nou poeh idd, dat zou dan aanslag-explosie nummer 679 dit jaar zijn geweest.
Maar goed datdat niet gebeurd is.😖

stefantvs

Administrator
Medewerker
Blijft wel bijzonder dat we van de organisaties die onze passie zouden moeten verdedigen alweer helemaal niks horen.
Waarom zijn ze zo stil? Ze zullen vast achter de schermen veel doen, maar waarom moet dat zo in t geheim?

1e kamer was voornamelijk narcisisch links, dus was wel logisch dat t erdoorheen zal komen.
Maar toch is het een bizar iets dat dit zo snel heeft kunnen x mogen gebeuren en er niet eens een demonstratie is geweest.
Boeit niemand t dat onze passie officieel is uitgemoord? Of zijn we alleen maar toetsenbordhelden?
Ze zijn zeker op de achtergrond actief maar persoonlijk denk ik dat het een verloren strijd is. Dit zat er al jaren aan te komen. En een demonstratie.... De laatste keer dat ik erbij aanwezig was op het Malieveld stond er 30 man knetterballen af te steken. Ja het was gezellig maar of er nou iemand onder de indruk was.

KoenL

Registered User
Ontzettend balen dit verbod, maar ook onder de vuurwerkliefhebbers schaart zich een groep die meent vuurwerkliefhebber te zijn maar daar toch echt een andere invulling aan geven dan dat wij willen zien. Kijk naar wat er in Valencia en Adelfia gebeurd. Veel te zwaar vuurwerk wordt daar meegesmokkeld onder het mom van 'we vinden het zo grappig en mooi'. En de ellende: op Youtube wordt het door accounts met veel volgers nog met trots getoond ook. Ook het gemak waarmee je nu aan zwaar vuurwerk kan komen vind ik echt zorgelijk. Die handeltjes zullen vrees ik alleen maar meer gaan opleveren.

Het was wachten op het moment dat er een politieke meerderheid zou komen. Ik had met dit kabinet even hoop dat we er voorlopig niet aan hoefde te denken, maar al snel bleken beloftes en partijstandpunten zoete broodjes die snel verkocht konden worden.

Met zoveel kritiek en alarmerende berichten van maatschappelijke organisaties, en dan met name de politie en de brandweer, snap ik ook dat de politiek iets moest...maar het is jammer dat niet eerst in het handhavingsapparaat is geïnvesteerd. Op allerlei momenten is te zien dat de overheid (grote) groepen niet in bedwang kan houden en ongeregeldheden snel uit de hand lopen. Niet alleen met de jaarwisseling, maar ook bij demonstraties, Koningsdag, een simpel festivalletje op de A10 bij Amsterdam. Nu verbieden we vuurwerk, maar wat wordt het volgende waar we door het gebrek aan handhaving maar mee moeten stoppen?

Of zijn we alleen maar toetsenbordhelden?
Wat heb je zelf bijgedragen aan een constructieve discussie?

Bovenaan