Dusseldorf (D, Japantag)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Op de laatste twee foto's zie je van die kartonnetjes/ontsteking op de mortier waarvoor dient dat , is daar een speciale reden voor.

in het midden van elk kartonnetje zit een stukkie timefuse. die op verschillende lengtes zijn afgeknipt en verbonden met de shells.
1 rek word in zijn geheel tegelijk aangestoken, maar de door verschillende lengtes van timefuse gaan ze om de aantal secondes de lucht in. maar ook zoals Heartworm al zegt voor vonk overslag.

Mats

Registered User
Zo, net terug uit Düsseldorf. Vond de show vergeleken met andere jaren zeer matig. Kwaliteit van de bommen was nou niet echt super, op een paar na dan. Figuurbommen? Ik heb er eigenlijk niet echt iets van kunnen maken wat het nou voor moest stellen. Wel wat mooie ringen gezien en hartjes maar dat was het dan ook wel. Thema met de gouden horsetails was wel gruwelijk, ook meteen aan het publiek te horen. Finale was gewoon weer als vanouds lekker veel goud! Alleen de salutes die ze schoten mogen ze wel weg laten, dat is meer titanium dan knal. Toch met z'n allen een prachtige dag gehad, lekker gebbqd in het zonnetje met een blikje bier, volgend jaar toch maar weer terug!

Z@P

Registered User
Hele aparte salutes ja, bijna een siereffect.
Ik ben er niet bij geweest maar afgaande op de video's vond ik het op de watervallen, enkele figuurbommen en de finale eigenlijk vrij saai.
Snap dat het de japanse manier van schieten is dat bom voor bom en dat je elke bom echt als kunstwerkje moet zien en ervan moet genieten maar dat komt bij dit kaliber en kwaliteit echt niet uit de verf vind ik, japan gebruiken ze daar volgens mij meer 8, 10, 12"+ ( met mooie rising comets etc) voor dan heb je wel een flink gevulde hemel met enkele bommen en komen inserts ook beter tot zn recht. Jammer!

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Zaten erg mooie bommen tussen maar ook een hoop die tegenvielen, erg vreemde salutes inderdaad die ik al een keer eerder gebruikt zag worden door een ander bedrijf(Bruscella Bartolomeo) tergend lange pauzes tussen de themas, tails van veel bommen vond ik niet goed. Goude finale was weer top en bleef ontzettend lang hangen, heerlijk:lub:
Hier nog mijn videos.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mijn 20 beste foto's , verkleind naar 526 x 767 Dus foto's zijn niet extreem groot.
voor de gene die nog een inbel verbindingen.

Japantag2012_1_1.JPG

Japantag2012_2_1.JPG

Japantag2012_3_1.JPG

Japantag2012_4_1.JPG

Japantag2012_5_1.JPG

Japantag2012_6_1.JPG

Japantag2012_7_1.JPG

Japantag2012_8_1.JPG

Japantag2012_9_.JPG

Japantag2012_10_.JPG

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
okee ik heb er even over getwijfeld, maar de volgende foto's gaat ik toch met jullie delen.
Mochten jullie volgend jaar naar Dusseldorf komen voor het Japantag vuurwerk.
schrik dan niet wat je kan tegen komen in het centrum van Dusseldorf.
ook de eenzame rukkers op dit forum kunnen hier aan hun trekken komen met free kisses ans hugs.
mochten jullie dit zeer opgepast vinden. laat het me dan maar even weten.
Ps. welke foto is je favoriet ?

spooky_1_.JPG

spooky_2_.JPG

spooky_3_.JPG

spooky_4_.JPG

spooky_5_.JPG

spooky_6_.JPG

spooky_7_.JPG

spooky_8_.JPG

spooky_9_.JPG

spooky_10_.JPG

RoYvette

FPM Filmer
Haha ongelofelijk dat mensen er zo hun best voor doen. Erg apart om te zien, danke Vin voor t delen. Cultuur snuiven zullen we maar zeggen;-)

smilli

FPM Filmer
Haha zelf ben ik ook overdag langs de kade te vinden om mensen te kijken, s'avonds kom je ook de bordjes free f*ck tegen:tounge:

RoYvette

FPM Filmer
Zaterdag rond 10.30 weer richting Dusseldorf gegaan. Eenmaal daargekomen en contact met Martin te hebben gehad dat we eraan kwamen, stonden ze vol spanning te wachten tot de limburgse vlaai kwam (is inmiddels n jaarlijkse traditie)
Binnen no time hadden ze 4 vlaaien op.
IMG_4884.JPG

IMG_4882.JPG

Er kon weer verder gewerkt worden.
JapanTag_2012_9_.JPG

JapanTag_2012_23_.JPG

JapanTag_2012_22_.JPG

JapanTag_2012_11_.JPG

Smiddags kwamen Vin, Do, Ferdinand, en Patrick nog een kijkje nemen.
JapanTag_2012_29_.JPG

JapanTag_2012_28_.JPG

Het verschil nu in de show zoals al bekend, geen 8"maar 7" maximaal ivm het verschepen. Hideki had 5 extra 7"inch bommen in de goldenshower gedaan, om het effect te evenaren wat normaal met 8" was.

Erg leuk om te zien dat er een los zakje stijglading onderaan de bom zit.
JapanTag_2012_21_.JPG

In deze show zaten verschillende effecten verwerkt zoals de 7 dwergen, slangen, snoepjes.

Er kwamen wel mooie beelden in voor, en natuurlijk de golden shower blijft mooi, maar je zag wel het verschil dat dit niet zo breed was als normaal.

De rest van de foto's vind je in het
Album
De film vanaf het schietveld moet helaas even op zich wachten ivm de pc gemaakt moet worden.

Wij hebben er in ieder geval weer van genoten. Iedereen van Nico-NLE en Hideki Bedankt!!
JapanTag_2012_30_.JPG

Bovenaan