AWG's vuurwerk 2009/2010

AWG

Registered User
ja dat veranderd bijna per dag.

dit lijstjessysteem is het meest perfecte wat ik ooit gehad heb als het aankomt op hoe iets eruit ziet en wat het kost en wat het totaalplaatje gaat kosten.

en dan nog gebruikt ik pen en papier en een rekenmachine:smile:

ik ben er voorlopig nog even niet over uit.
ik was bereid er 2200 tot 2400 euro aan uit te geven, maar ik ben ook gaan denken over andere leuke dingen die ik kan doen met dat geld.
dus nu zit ik aan 1700 tot 2000 euro te denken.
ik weet precies hoe ik ben dan geef ik er volgend jaar ineens 2500 tot 3000 euro aan uit, en dan loopt het te erg uit de klauwen voor mij.

ik wil vooral luchtvullend vuurwerk, zoals al die kleinere 200 grammers en 300 grammers en dan in series doorlonten.
cakes zoals great wall of china en crazy thunder maar ook de hypnotized,outblast en de fpm thunderking xxl zouden daarvoor moeten gaan zorgen.

van het combi idee van de outblasts en de hypnotized ben ik zo goed als afgestapt.
straks zit ik weer met onregelmatige salvo,s.
ik zat dus te denken inplaats van een dubbele fluitbak om een combi te maken van de hypnotized en de concerto rosso zijn 2 totaal verschillende huilers.

ik wil een chaosbox maken met fonteinen,romeinse kaarsen,singleshots,en wat kleinere cakes die allemaal tegelijk (of zo dicht mogelijk achter mekaar) afgaan.

en natuurlijk mijn romeinse kaarsproject.

maargoed zoals ik al zei het lijstje veranderd nog iedere dag.:bigsmile:

rodepo

Registered User
Het leven bestaat uit keuze maken he. Wat hebben we het toch zwaar ;)
Je lijstje ziet er goed uit, leuk budget heb je ook.Ik vind het heerlijk om te zien dat ik niet de enige gek ben. Zodra ik heb uitgevonden hoe ik fotos moet uploaden zal ik ook eens wat projectjes tonen. Want met vuurwerk ben ik handig maar computers niet:)

bombaman

Registered User
leuke lijst zeg maar gerust, en over budget gesproken, aloha dan! al mijn vrienden verklaren mij voor gek als ik voor € 700,- koop. je hebt altijd een freak boven een freak, veel plezier ermee man en ben inderdaad benieuwd naar de filmpjes!

Markie

Registered User
leuke lijst zeg maar gerust, en over budget gesproken, aloha dan! al mijn vrienden verklaren mij voor gek als ik voor € 700,- koop. je hebt altijd een freak boven een freak, veel plezier ermee man en ben inderdaad benieuwd naar de filmpjes!

Same here :push:

En mijn nichtje zegt altijd van, geef dat geld dan gewoon aan mij, koop ik er wat leuks van, dan is het teminste nog nuttig :suspicious:

ontopic; je hebt 20 maal jumping jack erbij gedaan zie ik ook? :toung:
En ook veel meer kleinere dingen.. is het plan dat je op de dag zelf ook nog heel wat los gaat afsteken, of wordt werkelijk alles in een project verwerkt? Wat is je plan, als dat er al is?

mallebrazum

Registered User
Ja is een erg leuke lijst, en helaas was het voor mij hetzelfde gegaan met mijn budget als jij voorspeld. Ik zat altijd tussen de 2000 en 5000 euro, maarja dan ga je samen wonen. Al moet ik wel zeggen dat ik erg heb genoten van mijn 25 tot 60 kilo blokken :) Nu zit ik helaas ook met een 500 tot 600 euro budgetje en ja om daar nu 1 a 2 blokken voor te aanschaffen.... Dan liever wat spul voor overdag, om te knutselen en een paar grote potten voor savonds! Ook maak ik ieder jaar een plaatje met pijlen, ik zal gauw een foto'tje posten hiervan. Ik ben op dit forum nieuw en hoor graag reacties. Gelukkig mensen met de zelfde idee-en over vuuwerk als mij.....Heerlijk!

Groeten, Frans

AWG

Registered User
Same here :push:

En mijn nichtje zegt altijd van, geef dat geld dan gewoon aan mij, koop ik er wat leuks van, dan is het teminste nog nuttig :suspicious:

ontopic; je hebt 20 maal jumping jack erbij gedaan zie ik ook? :toung:
En ook veel meer kleinere dingen.. is het plan dat je op de dag zelf ook nog heel wat los gaat afsteken, of wordt werkelijk alles in een project verwerkt? Wat is je plan, als dat er al is?

ja ik zou toch wel graag een plan willen maken met een knalrol
aangezien alleen knal ietwat saai is (voor mij dan) doe ik er graag wat jumpingjacks achteraan koppelen.

de rest van het kleine spul bewaar ik zoals paar pakken romeinse kaarsen, meterpakketten en grondbloemen en wat andere fonteinen/minicakes uit de lidu en cometboxen.

USRRobiwan

Registered User
Waarom neem je niet de TNT Aftershock in plaats van al die romeinse kaarsen aan elkaar te verbinden. Is exact het zelfde effect als romeinse kaarsen in een bosje. Als je er daar 10 van neemt heb je het zelfde effect, kost 23 euro p.s (230 voor 10) en scheelt een hoop door-lont werk + 300 euro ;)

Laatst bewerkt:

bloodveins

Registered User
Gave lijst! Staan alleen een hoop producten tussen en dan staat er bij aantal 0? Ga je deze wel halen en wordt het niet goed neergezet of komen deze er niet bij?

AWG

Registered User
prijzen staan er gewoon bij hoor, ben ik ook volledig van op de hoogte.

de artikelen die met 0 staan aangegeven heb ik al bestelt.
is dus een geheugensteuntje voor mij, als ik de 2e order ga plaatsen.

de aftershock is erg oke, alleen ik heb geen dealer in de buurt ervan.
bovendien is het duurder dan je voorstelt, een aftershock 200 shots kost bijna 23 euro.
daar koop ik 5 pakken van 12 stuks 30 balls romeinse kaarsen voor en dan heb ik 1800 shots... aftershock word dus ook een duur verhaal.

enne die romeinse kaarsen vind ook geen probleem hoor, ben er inmiddels zo bedreven in ik hoef ook niet alles door te lonten door het mondingsvuur steekt het de rest met gemak aan.:smile:

kwestie van verpakking openmaken,tapen en vullen, doorlonten en aansteken.
:blink1:

de lijst die ik vermoedelijk wel zal bestellen:

40x pak romeinse kaarsen 10 shots
20x pak romeinse kaarsen 30 shots
20x thunder flash candle
20x Romeinse kaars 5 balls crackling
20x romeinse kaars 5 ball thunder
2x great wall of china
2x midnight delight
2x weeping willow
3x whammy
4x wodka blue
4x outblast
4x concerto rosso
4x sniper
4x stars over paris
4x hypnotized
8x silversalute
2x comet box
2x lidu box 4
2x happy familie meterpakket
2x meterpakket
3x rocket boom
3x cruise rocket

de aantallen zijn inmiddels wel aangepast,
aangezien ik er toch niet zoveel geld aan uit wil geven als in de eerste instantie het geval was.
ik had 2400 in mijn hoofd, maar ik vond het zelf niet leuk meer zo.
ik wil eigenlijk weer terug naar de lol die ik vroeger had met stukken minder vuurwerk.
een max van 2000 vind ik een stuk gezonder plan voor mezelf. :embarrest:

heb mijn lijst inmiddels weer wat meer definitiever aangepast en wat simpeler gehouden.

project ideeen tot zover:

project 1:
2x comet box pakket
8x losse fonteinen
3x whammy

project 2:
8x lidu cakes

project 3:
8x xxl cakes

project 4:
4x battle
4x concerto rosso
2x weeping willow

project 5:
2x midnight delight
2x xxl tyrant cake
4x stars over paris

project 6:
4x outblast
6x xxl cakes

project 7:
20x pak 10 balls romeinse kaarsen
20x pak 30 balls romeinse kaarsen
20 stuk thunder flash candle
20 stuk crackling candle
20 stuk thunder candle
10 stuk diversen candle
2x great wall china

project 8:
4x hypnotized
8x silver salute

project 9:
4x sniper
4x wodka blue

Laatst bewerkt:

tha-pyromaniac

Registered User
Het gaat zowiezo, een heerlijk avondje worden, ben ook erg benieuwd naar je zelfbouw projecten!
Erg kunstig hoe je jaar op jaar, weer nieuwe blokken in elkaar zet en dit jaar is dat niet anders.
Verder kan ik me wel vinden, in je smaak, van de rest van je vuurwerk.
Ben beniewd naar het eindresultaat!

Groeten

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Persoonlijk zou ik de romeinse kaarsen met 10 ballen overslaan (en die van 20nemen)
Mijn ervaring is dar die van 10 erbarmelijk presteren (mist kracht, halen geen hoogte, eerste 3 ballen in 1 kotsbeweging net over de rand, etc)

Maar goed, ik denk dat je al besteld hebt. Succes met je projecten!!
Hier geen rek dit jaar, wél een tweetal "showprojectjes".

AWG

Registered User
@tha pyromaniac: nou dankjewel man. ik ben er zelf ook benieuwd naar of het allemaal gaat lukken.

@jean cross: thanks man, dat voorbereiden dat gaat nog wat worden met al die kaarsen, maargoed ik hou de cakes simpel dit jaar, niet allemaal meer in dozen maar gewoon doorlonten.
en dat ene grote project, tja dat gaat zeker tijd vreten maargoed anders had ik maar een andere hobby moeten bedenken.:laugh:

@give me powder: tja ik heb dat probleem vaker gehoord maar zelf niet echt vaak meegemaakt. ik haal altijd het papier (en het crepepapier wat er nog inzit weg aan de bovenkant) weg en dan, gaan ze gelijk al hoger.
bovendien gaan er maar 20 pakken 10 balls in gebruikt worden hoor die andere 20 is voor de lont.
en dan zijn er nog 20 pakken met 30 balls en wat boeketkaarsen.
en ik wil ook die firegame kaarsen hebben omdat die ook paarse kogels hebben.

Laatst bewerkt:

Markie

Registered User
Holy crap.. leuke projecten man! :laugh:

De combinaties die ik lees spreken me wel erg aan. De hoeveelheden ervan duizelen me... Ik zou zoiets echt niet kunnen samenstellen :weird:. Elk jaar neem ik het me voor om te gaan doen maar het komt er nooit van. Dit jaar wel enigszins een volgorde van schieten in gedachten maar combinaties van potten vind ik link, weet niet hoe het uit zal pakken :toung:.

Maar dat van jou gaat zeker vet worden. Succes en werkse :nuts: daar gaat wel wat tijd in zitten haha

AWG

Registered User
http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/5331

zo dit is wat ik bestelt heb, zit uiteindelijk 500 euro onder wat ik in eerste instantie wilde uitgeven eraan.
had ineens nog wat andere uitgaven en tja dit lijstje wat ik nu heb zal ook meer als genoeg zijn.

in de database mis ik nog de magnum hurricane dus bij deze heb ik die ook in den pijpleiding zitten..:amuse:

project1:
80x happiness
6x diversen fonteinen

project2:
3x2 liducakes

project3:
6 xxl cakes

project4:
3x magnum volcano
3x whammy
2x great wall of china

project5:
2x midnight delight
2x wodka blue
3x stars over paris

project6:
romeinse kaarsen
boeketkaarsen
fonteinkaarsen

project7:
2x weeping willow
3x magnum hurricane
3x sniper

project8:
3x hypnotized
3x singapore stardust
3x outblast

en dan heb ik nog een stuk of 50 vuurpijlen om me mee te vermaken.
ik zal de tijd wel doorkomen vermoed ik.:amuse:

AWG

Registered User

happiness potjes zijn voor mijn fields of fire project een dikke plaat karton en doorlonten maar, achter mekaar moeten deze dingen zorgen voor een spuitfonteintje, het is lekker goedkoop en een leuke aanloop naar de andere fonteinen, een showstarter zogezegd.
mensen zullen het misschien niks vinden maar bijna mijn hele familie is erbij, en die vinden grondvuurwerk eigenlijk net zo mooi als ik dat zelf vind.

heel misschien doen ik er toch nog een met jumpingjacks versierde knalrol erbij maar dat moet ik nog eff bekijken.:amuse:

Laatst bewerkt:
Bovenaan