In theorie is het mogelijk een kubus te maken met een sferische shell door de burstcharge verschillende sterkten in verschillende richtingen te geven. Om de sterren op de hoek te krijgen moeten ze harder worden 'gelanceerd' dan de sterren op het midden van een zijde van de kubus omdat die simpelweg dichter bij de 'bang' staan. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om zo'n 'directional burstcharge' betrouwbaar te maken.
Lijkt mijzelf niet mogelijk, een perchloraat burstcharge breekt een shellcasing al, perchloraat burstcharges worden vaak toegepast bij shells van 100 tot 175mm, chloraatmixen of soms whistle-mixen bij shells kleiner dan 100mm, shells die groter zijn dan 175mm wordt gewoon blackpowder gebruikt.
Als deze shell bijvoorbeeld een diameter zou hebben van pakweg 250mm, dan zou je niet verschillende burstcharges kunnen gebruiken, een perchloraat burstmix is zobiezo al explosiever dan een Bp-burstmix, het heeft dan weinig nut om verschillende burstcharges in de shell te leggen terwijl de sterkste burstmix al de andere burstmixen opheft.Je krijgt dan zo een erg vervormde kubus.
De roundstars zijn te dicht op de burstcharge gepakt om verschillende snelheden in verschillende richtingen te geven, en daarnaast is de burstcharge vaak te sterk.
In de shellcasing wordt gewoon een mal geplakt die de vorm van een kubus zou moeten aannemen, de burstcharge wordt binnenin de shellcasing gecentreerd.
Een roundstar die vanaf de zijflanken (rechts, links, onder en boven) gelanceerd wordt of vanuit een hoek is een verschil in snelheid, daarnaast lijkt mij het logischerwijs dat hier gespeelt wordt met verschillende dikte's van roundstars, zou zouden de hoeken een dikkere roundstar kunnen hebben dan bijvoorbeeld de flanken van de kubus.
Ik denk dat hier enkel in burstcharge-mix gebruikt wordt maar dat ook de shellcasing een rol zal spelen bij de drukopbouw binnenin de casing die de snelheid aan de stars geeft.
Maargoed er kan wel een heel andere techniek op toegepast zijn, het is allemaal giswerk wat er nu gedaan wordt, ik kan het evengoed mis hebben en zaliotuur het goed hebben of andersom.