Weco voorgemonteerde mortier buis

speedrox

Registered User
Heeft iemand ervaring met deze blauwe voorgemonteerde mortier buis van weco ben er erg benieuwd naar. Er zitten 10 mortieren in en ze zijn volgens mij 2,5 of 3 inch.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto erop krijg want ik krijg het niet voor elkaar.

1. Ga naar www.imageshack.us
2. Klik op bladeren en selecteer je foto
3. Klik op Upload
4. Kopier de onderste link (Direct link to image)
5. Ga terug naar FPM, klik op het bergje in de Editor en plak hier je link.

Gr. Koen

0000805border1bd5.jpg

Hier is de foto van een weco voorgemonteerde mortier buis

Een voorgemonteerde mortierbuis is toch ook enkel maar één shot? Hij zal zeker wel een bombenrohr bedoelen.
Lijkt mij ook sterk dat er 10 voorgemonteerde shells uit één en dezelfde buis vertrekken.
correct me if i'm wrong.

Op de foto is te zien een import bombenrohr 2.5" van weco met 5 schoten. Het gaat daarbij om import van panzera uit italië en dat is goed spul maar ik weet dat er wat oude partijen ronddwalen dus kijk daarmee goed uit!

Een voorgemonteerde mortierbuis is toch ook enkel maar één shot? Hij zal zeker wel een bombenrohr bedoelen.
Lijkt mij ook sterk dat er 10 voorgemonteerde shells uit één en dezelfde buis vertrekken.
correct me if i'm wrong.

Kan je mij vertellen wat het verschil is tussen voorgemonteerde display shells en een bomberohr?

Een voorgemonteerde shell is een schot en een bombenrohr bevat meerdere shells meestal 8...maar op de foto die bevat er 5. Die worden gewoon één voor een afgeschoten.

jah klopt op de foto is het een buis met 5 kogels maar ik heb er 1 met 10 kogels en deze buis ziet er precies hetzelfde eruit, op de buis staat ook 70 meter afstand dus zal wel geen candel zijn het is jammer dat k op het moment geen camera heb anders had k er een foto van kunnen maken. maar heeft iemand zo´n buis wel eens gehad en afgestoken daar ben k benieuwd naar?

bombenrohr kan gevaarlijk zijn zit vaak springlondt op vorig jaar steekt er iemand een af recht op zijn kop barst in zijn shedel
winterswijk

bombenrohr kan gevaarlijk zijn zit vaak springlondt op vorig jaar steekt er iemand een af recht op zijn kop barst in zijn shedel
winterswijk

het is ook niet voor niks voor professioneel gebruik... dit is dus weer een goed voorbeeld dat dit soort dingen niet in particuliere handen hoort te vallen.

Dat wist ik inderdaad ook. Maar zitten er in een bomberohr geen shells dan? Dat zijn toch ook gewoon losse shells die 1 voor 1 eruit komen?

Ja zijn shells die meestal door schijven wol (althans daar heeft het wat van weg) uit mekaar worden gehouden, door dat wol loopt het lont naar onderen

Het is al vaker gezegt, maar toch wil je adviseren hem goed vast te zetten of in te graven. Bij een enkel schots shell komt er na het afschieten niks meer,maar als dit zoals jij zegt een 10 schots is, komt er 10x kracht op de bevestiging.
En de kracht van 2,5"is behoorlijk groot geloof me, je wil niet meemaken dat die over straat gaat schieten.
Dus wees voorzichtig en veel plezier er mee.(yes)

Grtz skupje

Het is al vaker gezegt, maar toch wil je adviseren hem goed vast te zetten of in te graven. Bij een enkel schots shell komt er na het afschieten niks meer,maar als dit zoals jij zegt een 10 schots is, komt er 10x kracht op de bevestiging.
En de kracht van 2,5"is behoorlijk groot geloof me, je wil niet meemaken dat die over straat gaat schieten.
Dus wees voorzichtig en veel plezier er mee.(yes)

Grtz skupje

nee idd thnx voor de tip k was ook wel van plan hem goed en stevig in de grond te gaan zetten

Een voorgemonteerde shell is een schot en een bombenrohr bevat meerdere shells meestal 8...maar op de foto die bevat er 5. Die worden gewoon één voor een afgeschoten.

Klopt,

Je hebt inderdaad 5 of 8 shots (en waarschijnlijk ook nog wel meer of minder schoten) Soms hebben die 5 shot bombenrohr's een tail.
Zelf heb ik deze ook wel 's gehad. Ik zou zeggen, tape 'm goed vast aan een straatpaaltje want er zit behoorlijk wat druk achter!!

zorg dat je tijdens het vast tapen ervoor zorgt dat je bomenrohr,
de grond goed raakt ivm los schieten de druk van zo;n vertrekende
comeet is zeer groot

Back
Bovenaan