Mislata will make history with the largest mascletà ever fired in Valencia

Plum Bloom

Registered User
Mislata will become the epicentre of fireworks during the Fallas 2025 with the largest mascletà ever fired in the Valencian Community. The "Espartans del Foc" pyrotechnic club, in collaboration with the Falla Antonio Molle-Gregorio Gea and the prestigious Nadal Martí pyrotechnics company from L'Olleria, will be in charge of carrying out this unique show that will mark a milestone in the history of gunpowder linked to the Fallas festival.

The firing will take place in the early hours of 17-18 March 2025 at 1:00 a.m. in the Plaza Mayor de Mislata, where a total of 501 kilos of gunpowder will be ignited, far exceeding the 330 kilos used in the mascletá in the Plaza del Ayuntamiento de Valencia in 2024. The structure of the show will feature a succession of phases of increasing intensity that will raise the excitement to its climax.

The mascletá will begin with a traditional ignition by "Els Espartans del Foc", who will manually light 4,000 masclets in honour of the Valencian pyrotechnic tradition. Pirotecnia Nadal-Martí will then take over with a mechanised mascletà that will include six upward-firing bursts. The fireworks will reach their peak with a large-scale earthquake on land, whose thunder will make the Plaza Mayor rumble, and will culminate with an apotheotic aerial earthquake in which 5,000 shells will light up the sky of Mislata, offering a spectacular finale.

The president of the club, Vicente Enrique López Sinisterra, has taken advantage of the presentation of the event to "from the organization that I preside, invite all citizens to witness this unprecedented event" recommending "the use of public transport to facilitate access to all those people who want to visit us from outside our municipality." The "Mislata-Almassil" metro station is located a few meters from the place of the firing, which will allow a comfortable and safe journey for all attendees.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Kikkuh!! Succes daarzo!
Geen idee hoe ik dit ga fixen, maar wil wel proberen na de Castillo deze kant op te gaan!!

stefantvs

Administrator
Medewerker
Helaas gaat dat hem niet worden.
Willen dit jaar weer beelden knallen met go-pro's op het veld en foto's enzo. Dus nadat de show is afgelopen moet ik ffies wachten waarschijnlijk voordat we de cams mogen ophalen. En denk niet dat het dan nog lukt om daar optijd te zijn.

Gupje

Registered User
Het is een goeie 20 min fietsen. Dus het is mogelijk. Maar 00:00 show, 20 min show en dan trappen. Maar je moet dan niet vooraan willen staan.

Maar zelf ga ik mislata zelf in, daar zijn genoeg nocturna's te checken voor Katwijk.

Plum Bloom

Registered User
Het is een goeie 20 min fietsen. Dus het is mogelijk. Maar 00:00 show, 20 min show en dan trappen. Maar je moet dan niet vooraan willen staan.

Maar zelf ga ik mislata zelf in, daar zijn genoeg nocturna's te checken voor Katwijk.
Vertel. Waar, hoe laat?

PyroPlop32

Registered User
Tamarit word ik nu niet warm of koud van als hun castillo's zo bekijken of ze moeten zich op de kaart willen zetten en dan is het pech hebben.
Ik ga relaxed begin van de avond naar Mislata, lekker wat eten, biertje doen, daar de beelden bekijken andere 2 Nocturna's meepakken en lekker relaxed vooraan staan daar.

Het is al druk genoeg die week, de tijden van rennen en hollen zijn wel voorbij.

Laatst bewerkt:

TrasherIRL

Registered User
Gewoon een vraag van iemand met keuzestress.....
Ik wilde deze editie al wat meer de buitenwijken in na alle vorige jaren netjes mijn tijd te verdoen op Ayuntament voor de mascletas en/of de bruggen voor de castillos. Ik stond dan wel altijd aan het hek, maar ben dat wachten nu wel een beetje zat aan het worden, zeker omdat je er steeds vroeger moet zijn (en dus langer wachten...) voor een goede plek. Ik ben nu dus ook bijzonder blij met de Maps van Gupje en die link zit ook zeker al in de favorieten.
De vraag aan de kenners die mij nu dus bezighoud: de Castillo of Mislata? Ik ben te voet dus beide zal geen optie zijn. Ik las hierboven al één mening over Tamarit, ik wordt graag overtuigd door meerdere.

PyroPlop32

Registered User
Gewoon een vraag van iemand met keuzestress.....
Ik wilde deze editie al wat meer de buitenwijken in na alle vorige jaren netjes mijn tijd te verdoen op Ayuntament voor de mascletas en/of de bruggen voor de castillos. Ik stond dan wel altijd aan het hek, maar ben dat wachten nu wel een beetje zat aan het worden, zeker omdat je er steeds vroeger moet zijn (en dus langer wachten...) voor een goede plek. Ik ben nu dus ook bijzonder blij met de Maps van Gupje en die link zit ook zeker al in de favorieten.
De vraag aan de kenners die mij nu dus bezighoud: de Castillo of Mislata? Ik ben te voet dus beide zal geen optie zijn. Ik las hierboven al één mening over Tamarit, ik wordt graag overtuigd door meerdere.

Mislata word een unieke gebeurtenis die waarschijnlijk nooit meer voor gaat komen......Castillo's heb je altijd nog, de volgende dag zelfs
Tamarit is geen Ricasa...

de keuze lijkt mij simpel

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik wil wel even opkomen voor Tamarit.
Dit is een club die ik vooral met de "belangrijkste" Castillos van dorpsfeesten al vaak erg goed heb zien schieten.
Ze kunnen echt passie projecten schieten op de plekken waar je het het minst verwacht.
En ook hun mascleta's zijn vaak echte rammers met fijnproevers werk.

Maar ik denk dat het voor de meeste van jullie vooral een onbekende naam is in combinatie met een Castillo.
Echter, als ik zou moeten kiezen tussen beide, zal ik voor Mislata gaan, ondanks dat ik echt benieuwd ben naar wat Tamarit er van gaat maken.
Mislata moet je voelen om te snappen wat erg gebeurd is, en bij een Castillo hebben we gelukkig de beelden nog :)

Bovenaan