Klant tevredenheid vuurwerkwinkels

Johan194

Registered User
Hallo, mijn naam is Johan en ben met mijn 40 Jaar een redelijk oude(re) vuurwerkliefhebber.

Ik heb het idee gevat om met mijn opgedane ervaringen als vuurwerk consument eens iets te schrijven over een aantal zaken die misschien wel interessant zijn voor evt nieuwe klanten. Noem het maar een soort "Mistery Shopper". Ik beperk mij hoofdzakelijk tot winkels in België omdat ik die de afgelopen jaren het meest bezocht heb. Dit komt mede doordat ik meer gecharmeerd ben door de prijzen, de kruitsamenstelling van het sier vuurwerk en het aantal decibels van het knal vuurwerk.

Dit jaar (2009-2010)heb ik mijn vuurwerk gekocht bij ZENA "De bunker". De volgende Items zou ik graag voor iedere review onder de aandacht willen brengen.
-Kwaliteit siervuurwerk
-Kwaliteit knalvuurwerk
-Service
-lokatie
Laten we maar snel beginnen!

Kwaliteit siervuurwerk.
Het siervuurwerk dat ik gekozen heb komt eigenlijk uit het gehele aanbod, uiteraard de Messiers (AB 07) van THOR, meerdere Aquarius (AB08), meerdere apollo's (AB02), meerdere galaxys(AB06), uranus(AB42), Jupiter (AB41), Cracklingchry (Z76), crackling chry (Z05A),Red peony( Z05A), Knal batterijen oa Thundering heaven(Z06),Fluitbaterijen oa Dart 105sh (Z73). Ik vond iedere batterij een mooie en volle uitwerking hebben en heb dit jaar geen enkele weigeraar gehad! Ook de prijs kwaliteit verhouding is erg goed, zeker voor de messiers en crackling cry waaier, maar dat is algemeen bekend.

Kwaliteit knalvuurwerk
Voor het eerst de Mammoth gekocht, verder diverse nitraten de spanish cracker C, toffees etc. Deze soorten geven een erg harde knal, waarbij de spanish cracker C wel de boventoon voerde. Een minpunt vind ik de nitraatmatten 60 en 240 shots. Met name de 60 schots mat is kwalitatief minder. Slechte binding, veel weigeraars, soms knalde maar 30% ,siste 30% weg en bleef de rest liggen. Ik had voor deze ruim testmateriaal omdat ik er hier 10 van gekocht had, ik moet wel zeggen dat wat er wel knalde erg hard knalde dit ten op zicht van de 240 matten. Deze matten van Hong Den Long hadden een goede binding bijna geen weigeraars maar hier vond ik het geluid stukken minder dan zijn kleinere broer (60). Verder de duitse strijkers(100 stuks 16 Euro)waren hard maar ook hier zo'n 10 % weigeraars.

Service.
De service bij " De bunker" vind ik erg goed. Ik heb deze locatie 4 x bezocht, iedere maand vanaf September, maar steeds weer een enthousiaste verkoper, waarbij de een iets iets meer dan de ander. Er word geluisterd naar je wensen en/of commentaar en mee gedacht, erg verrassend.
Ook ervaringen worden gedeeld. Bij ieder bezoek heb ik ongeveer 10 % van mijn aankoopsom gratis vuurwerk gekregen (dit kan toch aardig oplopen daar mijn eerste aankoop zo'n 400 Euro bedroeg), daar kunnen andere winkels in België nog wat van leren!! De bestellijst vind ik een punt van aandacht deze is klein/priegelig waarbij ik een opsomming van subtotalen en grotere teksten/kolommen fijner zou vinden.

Locatie.
De locatie gesitueerd in een klein straatje heeft zijn voor en nadelen. De parkeerruimte is beperkt en heeft voor grote aankopen zijn beperkingen, er kunnen maar zo'n 3 a 4 auto's direct voor de deur en dat is toch wel makkelijk voor dozen. Maaarrr.. deze enkele plaatsen zijn wel weer afgeschermd van het buitenzicht omdat deze zich in een ommuurd hofje bevinden en dat is voor velen (toch wel paranoia nederlanders, vaak bang voor controles)wel weer een veilig gevoel. Binnen is het een gezellige sfeer maar wel erg klein, waarbij ik de rechter zijde van de verkoop locatie nog niet in gebruik heb gezien?

Conclusie Ik vind ZENA "De bunker" een aanrader voor nieuwe klanten waarbij je een goede deal kunt maken zeker voor de oplettende liefhebber, met de korting/voordeel acties voor de feestdagen.

Volgend Oud en Nieuw weer eens een andere locatie proberen, misschien dat anderen ook eens hun visie op de diverse verkoop punten kunnen delen
Groetjes van een (ouwe) vuurwerk liefhebber.

nickster

Registered User
Bedankt voor je verhaal, ik ga er zeker ook de volgende keer een kijkje nemen en ga ook zeker gebruik maken van je tips...!!

Thnx

marlboro20

Registered User
Nou ik wil er dan een nederlandse zena dealer "tegenaan" gooien:

ANO Vuurwerk Milheeze!

Na mijn bestelling na de demo te hebben geplaatst enkele fouten gemaakt. Daarna per mail gevraagd of dit aangepast kon worden. De dag erop (zondag!) belde ze al dat het kon en ook een mail ontvangen. Daarna per mail de rest van de bestelling geplaatst en ik kreeg hierover ook nog de 15% korting én het gratis vuurwerk!!!!

Omdat mijn bestelling niet geheel volgens de richtlijnen was gegaan (internet of balie bestelling) had Marian mijn bestelling apart gezet in de bunker.

En wat denk je bij afhalen??? Heeft een collega van haar het gele memobriefje niet gezien en mijn bestelling in de losse verkoop verkocht .... K.t. Weg schietlijst.

Marian vond dit heel erg en ik moet zeggen dat de potten/pakketen die niet meer op voorraad waren door haar bovenmodaal werden gecompenseerd door potten en pakketten die wel voorradig waren!!!!
Nogmaals, ANO bedankt!!!!

jetztgehtslos

Registered
Naam: Vuurwerkreus Rotterdam
Kwaliteit: Slechts voor enkele koopjes gegaan: mines potjes en excellent super 4.
Kan niet anders zeggen, dan dat deze producten waar voor hun geld waren.
Service: Kwam op een rustig moment evenals 2 jaar eerder. Dat scheelt heel erg met een druk moment. Medewerkers werken over het algemeen wel door en de afstemming onderling lijkt goed te zijn. Ik werd redelijk snel geholpen, aanvoer vanuit de bunker naar de winkel verliep goed. Maar om daadwerkelijk te kunnen beoordelen zou ik op een drukker moment moeten gaan kijken hoe het loopt. Vriendelijk personeel.
Locatie: Niet ideaal. Beste geschikt voor mensen met een auto. Mensen die op fietsafstand wonen kunnen de zaak ook makkelijk bereiken.
Met het OV zeker niet te doen. Lopend ook niet te doen.

Naam: TopHout/Rotterdamvuurwerk
Kwaliteit: Zeer goed, men kiest zorgvuldig de collectie uit. Ik kan hier mijn spulletjes heerlijk bijeenzoeken.
Service: Ten eerste, vriendelijk personeel. Ook personeel dat weet waar het over praat. Wachttijden bij het afhalen van de bestelling waren wel erg lang. Dat weten Dim en Cees ook en ik verwacht dat ze dit probleem komend jaar proberen op te gaan lossen. Enkele producten niet geleverd, vooral knalproducten niet geleverd (BEKO!) en de combinatie van lange wachttijd en ontbreken van bepaalde producten zou klanten kunnen gaan kosten. Dit weet het personeel verder ook, dit behoeft verder geen uitleg meer. Actie met websites is zeer goed geregeld geweest.
Betrokkenheid van Dim en Cees evenals de rest van het personeel zijn zeker pluspunten. Zonde dat de demo iets te laat geregeld was. Regel dit aan het begin van de maand en potentiële klanten worden eerder bereikt plus dat de demo bruikbaar is voor hen die tijdig een bestelling willen doen.
Locatie: ideaal gelegen. Goed bereikbaar met auto, fiets, loopafstand en OV. Verder ook geen concurrentie in de buurt, dat is een groot voordeel voor deze winkel.

Naam: Aktie Reclame, feestartikelen Rotterdam centrum
Kwaliteit: voldoende. Verkoopt Cafferata. Kwalitatief goede spullen, soms wel prijzig. Heb hier slechts enkele producten gehaald. Geen goede graadmeter voor kwaliteit verder.
Service: Het was midden op de dag heel erg rustig, ik was de enige klant in de winkel. Ik werd dus snel geholpen en kreeg mee wat ik besteld had. Niet te zeggen hoe de service hier daadwerkelijk is.
Locatie: Goed te bereiken. Midden in het centrum van Rotterdam, dus parkeerproblemen met de auto zijn voor de hand liggend. Beter te bereiken met fiets, lopend of het OV. Er stopt praktisch een tram voor de deur.

Naam: Dierenspeciaalzaak Bonte
Kwaliteit: Wolff producten. Knettergoed folder. Je weet met Wolff wat je in huis haalt. Alle producten kreeg ik netjes verzorgd mee.
Service: Het personeel komt vriendelijk over. Ik kwam op een gunstige moment en werd redelijk snel geholpen. Ook navragen of er Silver Salutes over waren zorgde ervoor dat er een personeelslid direct even de bunker extra af ging speuren. Na mij wel een lange rij, dat is een groot nadeel van een klein verkooppunt. Mijn bestelling was volledig in orde en snel gepakt toen ik mijn bonnetje ingeleverd had.
Locatie: Redelijk gelegen. Ligt naast een soort winkelcentrum. Goede parkeergelegenheid, veel ruimte op 100 meter lopen waar parkeerplaatsen voor het winkelcentrum zijn. Met de fiets ook makkelijk aan te fietsen en voor buurtbewoners goed aan te lopen. Vlakbij stopt een bus en het is 8 minuten lopen vanaf een metroverbinding.

Naam: Vuurwerkland Ixxi Kappers Rotterdam
Kwaliteit: Brave en Wichers. Geleverde producten soms beschadigd. Meterpakket opengescheurd, fonteinen soms ingedeukt. Ik denk dat men hier uit moet kijken dat ze de producten niet verzieken voor het meegegeven wordt aan de klant. Verder werkte alles wel naar behoren.
Service: Klein verkooppunt. Bloedverziekend warm in die tent, je kan je warme jas gerust in de auto laten liggen. Niet altijd kloppen de bestellingen, maar zodra je dit aangeeft, dan is het personeel vriendelijk en word je gecompenseerd. Je moet wel beslist zelf de bestelling nalopen, anders zou het zo kunnen zijn dat je er thuis achter komt iets te missen. De dames zijn verder wel vriendelijk en als je tijdens het wachten niets te doen hebt, dan kan je de dames eens goed bekijken, want stuk voor stuk lopen daar aantrekkelijke vrouwtjes rond! Gratis massages bij mijn bestelling en ik zou hier beslist meerdere keren mijn vuurpijl tot ontploffing willen brengen, uh ik bedoel mijn pijlen af halen hihihihi.
Locatie. Goed te doen met de auto, ruime parkeergelegenheid achter de kapsalon op het parkeerterrein van verzorgingshuis Aarhof. Goed aan te fietsen en lopen voor de mensen die in de buurt wonen. Op 5 minuten loopafstand van een metrostation. Volgens mij stopt er vlakbij ook nog een bus.

Naam: Tabakszaak Bergselaan
Kwaliteit: Beko, inmiddels voorbij gegaan door vele andere importeurs. Groot voordeel: enige zaak in Rotterdam die de Green Glitter Missile battery heeft. Groot nadeel: volgens verkoper problemen met de leveringen van goederen van Beko. Grote kans dat de kwalitatief betere producten er niet zijn en de troep over blijft.
Service: Klantvriendelijkheid is zeer slecht te noemen. Ok, Beko levert bepaalde producten niet. Daar kan een verkooppunt niets aan doen. Maar de voorgaande jaren waren vele producten niet geleverd. Dan moet je gaan onderhandelen over vervangende producten. Geen enkele tegemoetkoming vanuit de verkopers! Een product dat 10 euro kost, mag alleen vervangen worden voor iets dat 10 euro of minder kost! Geld terugvragen is dan geen optie volgens de verkopers. Anders gezegd: als je bij deze zaak besteld is het onwaarschijnlijk dat je datgene krijgt wat je besteld en als ze niet leveren waar je om vraagt, dan word je afgescheept met onzin. Duidelijk een zaak die de verkoop van vuurwerk als bijzaak ziet, klanten zijn slechts een bron van inkomsten. Ik raad iedereen af om hier zijn vuurwerk te gaan halen.
Locatie: Goed bereikbaar met de auto, parkeren wordt lastig. Ligt in een woonwijk, voor bewoners dus aan te lopen en fietsen. Ov stopt ook nabij.

Naam: Partijhal Rotterdam
Kwaliteit: Lesli. Aanbod vind ik persoonlijk niet goed. Eigenlijk hebben ze alle Lesli spullen die ik dan net niet wil hebben. Spullen die je mee krijgt zijn wel verzorgd. Enige verkooppunt in Rotterdam noord met Lesli.
Service: vriendelijk personeel. De uitsmijter is alleen heerlijk bot. Die weert irritante Turkjes en Marokkaantjes die daar de buurt en de winkel een last zijn. Helaas een noodzakelijk kwaad, maar ze houden zo bepaald volk buiten. Erg prettig als je vuurwerk wilt kopen/afhalen en dat je niet gestoord wordt door irritante gasten die ouwehoeren dat ze vuurwerk willen. Bestelling wordt over het algemeen snel gepakt als je aan de beurt bent.
Locatie: Met de auto niet bepaald ideaal gelegen. De straat grenst aan drukke doorgaande wegen naar en van het centrum van Rotterdam. Parkeren kan problematisch zijn. Voor buurtbewoners en mensen uit aangrenzende wijken goed bereikbaar met de fiets en benenwagen. Er stoppen meerdere trams vlakbij, het is met het OV dus wel goed aan te reizen. Hebben wel concurrentie van andere verkooppunten.

Naam: Zena Rotterdam
Kwaliteit: Producten van Zena zouden oké moeten zijn.
Service: Nadat ik er veel moeite voor heb gedaan om bij deze zaak te komen, kreeg ik ter plekke te horen dat de showroom niet open was en dat er alleen via het internet besteld kon worden. Ondanks dat de mevrouw erg vriendelijk overkwam, was dit voor mij zo’n domper dat ik besloten heb hier mijn geld niet uit te gaan geven. Slecht aangegeven dat ter plekke bestellen niet mogelijk is. Geen enkele informatie hierover op de website.
Ander stuitend gedrag vond ik de mogelijkheid om niet te kunnen kiezen welke producten je wilde hebben als je zou bestellen (crossette potjes, 20s serie, messiers etc). Ik heb dit punt reeds aangesneden op het forum en naar aanleiding hiervan heeft Zena Nederland besloten om dit anders op te lossen. Aan Zena Nederland de kans om dit het komende jaar goed te gaan regelen. Dit staat verder los van het verkooppunt te Rotterdam, maar heeft wel betrekking op Zena Nederland als geheel. Ook erg onduidelijk wat de voorverkoopacties zijn. Ik denk dat de medewerkers van Zena Nederland dit zullen lezen en dat ze de commentaren die op het net staan serieus zullen nemen. Wat mij betreft verdienen jullie volgend jaar een herkansing, in potentie heeft Zena Nederland namelijk erg veel te bieden.
Locatie: Slecht bereikbaar. Achter de Kuip en het Sportdorp. Met de auto vast wel te bereiken, maar de parkeergelegenheid was niet te bespeuren. Lopend en met de fiets niet eenvoudig denk ik, zal voornamelijk klanten trekken uit het Sportdorp. Met het OV heel erg slecht bereikbaar. Er rijdt een bus die eens in het uur gaat op 10/15 minuten loopafstand en anders is het 25 minuten lopen naar de tram of trein. Niet te doen denk ik.

Naam: Vuurwerkmagazijn7kamp
Kwaliteit: Over het algemeen wel ok. Zeker met Bonfireworks een topcollectie in huis. Over Beko een stuk minder te spreken, GBV idem dito. Maxxline en Profi kunnen er mee door. Kwaliteit van de acties was laag. Veel goedkope prullen waren in de aanbieding. Leuk voor de kleintjes, totaal geen nut voor mij. Evenals de buurtactie, veel te groot voor mij opgezet.
Service: Over 2 jaar gezien wisselend. Snel geholpen, helaas dan weer een bestelling die niet klopt. Erg lang moeten wachten op de juiste producten. Jaar later is men wel snel geholpen en klopte de bestelling wel. Vriendelijk praatje met Edwin, de baas van deze zaak is altijd mogelijk. Ook aanspreekbaar op de fora, een pluspunt.
Locatie: Wisselend. Redelijk bereikbaar met de auto en genoeg parkeermogelijkheid voor zover ik mij dat herinner. Verreweg het beste bereikbaar met een auto onder de gat. Lopend alleen bereikbaar voor een deel van de wijk Zevenkamp. Ook aanfietsen naar deze zaak is vanwege vele doorgaande wegen op de route naar deze zaak niet makkelijk. Met het OV slecht bereikbaar, de winkel ligt op 10 minuten loopafstand van concurrent Vuurwerkland Ixxi Kappers en dus op 15 minuten lopen van de metro vandaan. Ik zou niet met het OV gaan als ik naar deze zaak zou moeten.

Naam: Rijswijkse vuurwerkhal
Kwaliteit: Alleen het beste van het beste zoals ze zelf zeggen. De spullen die je meekrijgt zijn gewoon goed. Groot pluspunt: Men koppelt de verkoop van vuurwerk direct aan de voorraad. Dat zouden meer verkooppunten in Nederland moeten doen! Ook de kwaliteit van de gratis producten waren goed.
Service: Wisselend. Op zich vriendelijk en eerlijk personeel. Buiten een verkeersregelaar voor automobilisten, is netjes geregeld.
Tijdens de verkoopdagen wel afhankelijk van het moment waarop de bestelling afgehaald wordt. Heb een keer een half uur tot 3 kwartier moeten wachten op mijn bestelling, waarbij ik overigens alleen de helft van mijn bestelling geleverd kreeg waarop achter de andere helft aan moest gaan. Afgelopen jaar snel geholpen, de bestelling klopte ook als een bus.
Het personeelslid dat hielp bij het nalopen van de bestelling kwam ongeïnteresseerd en chagrijnig over. Hij deed zijn werk overigens wel, maar het had geen extra toevoeging voor mij. Mijn bestelling nalopen kan ik zelf ook wel.
Pluspunt: ieder jaar een zeer goede en nuttige demo georganiseerd aan het begin van december. De informatieverstrekking aan (potentiële) klanten is ook goed. Het scheelt dat Frits zelf op de fora zit. Dat toont betrokkenheid aan en dat is altijd goed!
Locatie: Als je de winkel eenmaal weet te bereiken, met de auto of het OV, dan is het makkelijk en goed te bereiken. Dit geldt dan vooral voor klanten van buiten de regio Haaglanden, zoals ik. Tijdens de voorverkoopdagen wel problematisch om je auto ergens te parkeren. Tijdens de verkoopdagen wordt dat opgelost door de parkeerplaats aan de overkant van de straat open te stellen. Over fietsen en lopen kan ik weinig zeggen echter aangezien ik niet uit de omgeving Rijswijk/Den Haag kom.

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
De winkels waar ik afgelopen jaar geweest ben en mijn mening erover:

Rijswijkse vuurwerkhal : Snelle service, bestelling 100 % in orde, vriendelijk personeel. Top zaak, al jaren !!

Zena Pijnacker: Redelijk vlot geholpen, van de 5 bestelde producten waren er 3 niet leverbaar (waarom bestel ik dan online??), vriendelijk personeel.

Vuurwerkboederij Numansdorp: Snel, klantvriendelijk, bestelling klopt, goed bereikbaar... wat wil je nog meer..

Vuurwerkreus Oud Beijerland: Knus zaakje waar het behoorlijk vol kan zijn, geleverde spullen waren goed (voornamelijk kinderrommel gekocht), vriendelijk personeel

Vuurwerkland Steenbergen: Goede service, redelijke wachttijd, gratis drinken aanwezig in de wachtruimte/winkel, zeer goede zaak !!!( had de bestelling online gedaan en betaald, de korting die ik kreeg werd de volgende dag al terug gestort op mijn rekening !!! hoe bedoel je klantgericht !!)

Stefan Tetteroo

Registered User
Mijn meningen over winkels waar ik de afgelopen jaren vuurwerk heb gekocht.

Rijswijkse Vuurwerkhal: Erg snel geholpen, bestelling klopte als een bus. Efficiente werkwijze en een ruim assortiment. De nummer 1 in regio Haaglanden! (Verkeersregelaar LOL)

Zena Pijnacker: Afhaalsysteem werkt niet echt, hierdoor lang wachten. Vriendelijk personeel. Weinig parkeerruimte, maar producten waren goed!

Tuincentrum de Driesprong: Broekhoff en Schuurmans producten, snelle service, makkelijk te bereiken, en bestelling klopte helemaal.

rodepo

Registered User
Goedkopervuurwerk.nl Roules. Echt super service, mooie prijs. Ik zou alleen iets meer stock verpakkingen zien

Top Vuurwerk

Registered User
Jetztgehtlos, bedankt voor je bericht!
Mooi zoals je bij iedere winkel weergeeft wat sterke en zwakke punten zijn.

Ik moet zeggen dat wij al druk bezig zijn met het maken van plannen om alles aankomend jaar wat sneller te laten verlopen.
Het jaar ervoor konden we zelfs garanderen dat je binnen 15 minuten weer buiten was met het vuurwerk. Dit jaar was het om de een of andere reden echt zo ongelooflijk veel drukker dat we constant bezig zijn geweest.

Dit is uiteraard geweldig, maar ons streven om iedereen snel en goed te helpen was niet helemaal gelukt. Daar gaan we aankomend jaar zeker verandering in brengen. We hebben genoeg plannen waar we deze zomer heel druk mee gaan zijn.

Nogmaals bedankt voor je bericht.
We hopen je volgend jaar weer te zien!

Groetjes
Top Vuurwerk Rotterdam
( Dim )

edje30

Registered User
Over vuurwerkland - steenbergen heb ik weinig te melden
het was het eerste jaar dat ik hier besteld heb in 1 woord toppertje

Bovenaan