DEMO Woerden

Moontan

Moderator
Medewerker
DEMO Woerden

Plaats: Woerden, Wijkpark molenvliet aan de waardsebaan
Tijd/Datum: 27 december 19:30
Winkel: China Town Woerden
Importeur: GBV

Consumenten demo

extra info:
http://woerden.dichtbij.nl/lokaal-nieuws/chinatown-geeft-weer-vuurwerkshow-molenvliet

Moontan

Moderator
Medewerker
Dé vuurwerkshow

WOERDEN - Ook dit jaar vindt in het Molenvlietpark dé enige echte vuurwerkshow van Woerden plaats. Is deze editie heel anders dan de vorige?

“Ja! Vorig jaar mochten we namelijk maar 100 kilo aan vuurwerk de lucht in schieten. Nu wordt het zeker wel 3 of 4 keer zoveel, dat is dus al een heel groot verschil.”

Groot succes
Nooit had initiatiefnemer Wim Slager van China Town verwacht dat het eind 2010 zo’n groot succes zou worden en dat hij er na afloop zo ontzettend veel positieve reacties op kreeg.

Woerdense VakantieWeek
De show duurt ongeveer driekwartier. En de finale is het mooist, verzekert Wim ons. “In augustus heb ik ook de vuurwerkshow van de Woerdense VakantieWeek in elkaar gezet. Nee, het is niet voor het eerst dat ik zoiets organiseer. Ik zit namelijk al 14 jaar in dit vak.”

Economische crisis
Van de economische crisis heeft China Town geen last. Er wordt ook de laatste weken weer volop vuurwerk besteld. “Mensen kijken uit naar oud en nieuw, dus wordt er altijd wel geld apart gelegd om vuurwerk te kopen. En ja, waarom daarop bezuinigen? Vuurwerk is iets prachtigs!”

Veiligheid
Is vuurwerk nu echt zo gevaarlijk als vaker wordt beweerd? Wim denkt dat dit wel meevalt. “Vuurwerk afsteken blijft inderdaad risicovol, maar als je je goed aan de voorschriften houdt, kan er eigenlijk niets misgaan.” Wim zelf houdt zich daar zelf ook altijd aan. “Ik probeer alles zo veilig mogelijk te doen. Ik heb liever een brilletje van 1,95 euro op mijn hoofd, dan dat ik voortaan met een glazen oog moet rondlopen.”

Show
De vuurwerkshow vindt dinsdag 27 december plaats vanaf 19.30 uur in het Molenvlietpark. “Komt allen kijken. Het is zeker de moeite waard! Er is bovendien een kraampje met koffie, thee en fris aanwezig.”

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/december/21/dA_vuurwerkshow

Bovenaan