De 2009/2010 collectie van Sp@cem@n en mijzelf :D (Koh Samui - Thailand)

Nakkie Marc

Registered User
Dit jaar waren we niet in Nederland met Oud & Nieuw maar in het zon-overgoten Thailand (ook geen straf natuurlijk ;))

Gelukkig is daar voor de liefhebbers meer dan genoeg af te knallen. Misschien zelfs nog wel meer dan hier in Nederland.

Op 29 december zijn we naar The Fireworks Shop op Koh Samui geweest om daar onze 2009/2010 collectie in te slaan.. en ik heb er maar één woord voor: ORGASMIC!!!

Echt een fantastische collectie kunnen kopen voor relatief weinig geld. Super aardige mensen, mooi vuurwerk, echt een aanrader voor als je in de buurt bent.

2" shell kits
3" voorgemonteerde shells
4" voorgemonteerde shells
6" voorgemonteerde shells

9 shots 4" blok : drool:

En daarnaast nog een aantal kleinere (maar erg mooie) potten en single shots.

Hieronder de fotos, enjoy!!

Laatst bewerkt:

Kobajo

FPM Filmer
Leuke foto's.

Hebben jullie ook de producten gefilmd?
Misschien kun je wat meer vertellen over de prijzen, regels enz.

P.s. die bal met het rode papiertje bovenop, wat is dat?

Nakkie Marc

Registered User
Thanks!

We hebben de producten inderdaad gefilmd. Deze filmpjes zijn echter nog in productie ;)

Qua regels is het heel vrij allemaal. Je mag het hele jaar door vuurwerk kopen én afsteken. Zolang je het maar op het strand doet, je het niet na 22:30 doet (geen keiharde regel maar meer uit fatsoen) en zolang je het afval maar opruimt. De Thai zelf vinden vuurwerk fantastisch om te zien dus die komen overal vandaan om te kijken.

De collectie zoals je hier op de foto ziet kost omgerekend zo'n 250 euro. De prijzen verschillen enorm per verkooppunt maar ik wil iedereen aanraden om naar bovengenoemde winkel te gaan. Eerlijke prijzen en hele prettige mensen.

De bal met het rode papiertje is een vulkaan. Het is een aardewerken omhulsel tot de nok toe gevuld met kruit en spuit op het hoogtepunt een meter of 7-8 hoog (goud). Later vonden we deze ook nog in een wat kleiner formaat.

remio

Registered User
hey, zuper om te zien, moet toch echt eens die kant op haha.

maar de prijzen..... vind het zo te horen toch nog aan de dure kant? namelijk veel dingen gehoord vanuit daar van een 4" voorgemonteerd voor omgerekend 5 euro. heb je veel kunnen afdingen?

groetjes en hoop op mooie filmpjes:D

Ollie

Registered User
Wellicht dat die prijzen er aan liggen dat het een eiland is en niet het vaste land! Zal zeker wat schelen! En veel duitsers daar aangezien er mopoi feuerwerk boven de deur hangt! dus prijzen zullen wel iets kunstmatig zijn!

jetztgehtslos

Registered
Wat leuk dat je dit met ons deelt zeg.
Je raadt dus eigenlijk alle vuurwerkfreaks aan om nieuwjaar in Thailand te gaan vieren en die zaak met zijn allen leeg te kopen ;)

Ik hoop dat we je filmpjes nog te zien gaan krijgen. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Laatst bewerkt:

Sp@cem@n

Registered User
Was top idd!
Wat de prijzen betreft vind ik dit echt niet duur hoor. Dit is omgerekend zo'n €200,-/€250,- (10.000 Baht). Als je dan kijkt wat je er in NL voor hebt...
€100,- voor een 500 grammer, dat vind ik duur.
In totaal hebben we zo'n 25%-30% korting gehad en een groot voordeel was dat hij ons bij het hotel heeft opgehaald en teruggebracht. Dit was bij elkaar toch ook zeker een uur rijden.
Later zagen we her en der wat spul in supermarkten liggen dat soms 2 of 3 keer duurder was.

Als je Koh Samui bezoekt is het zeker de moeite waard om ff langs deze winkel te gaan. Ten eerste omdat hij veel mooi spul heeft en ten tweede Alan echt een goeie kerel is!
Hij neemt de tijd en is echt super gastvrij.

De bal met het rode papiertje is een vulkaan. Het is een aardewerken omhulsel tot de nok toe gevuld met kruit en spuit op het hoogtepunt een meter of 7-8 hoog (goud). Later vonden we deze ook nog in een wat kleiner formaat.

Het was jammer dat we hem een beetje verkloot hadden door die lont er perongeluk helemaal uit te trekken. We zaten op een gegeven moment ergens op een terras waar iemand zonder
wist waar hij mee bezig was ook zo'n vulkaan in de straat tussen de huizen, mensen en terrassen neerzette. Ik schat dat deze wel een meter of 10/12 haalde.
Gelukkig liep dit met een sisser af:)

Wat leuk dat je dit met ons deelt zeg.
Je raadt dus eigenlijk alle vuurwerkfreaks aan om nieuwjaar in Thailand te gaan vieren en die zaak met zijn allen leeg te kopen ;)

Zelf zou ik niet snel meer met o&n gaan. Je hebt niet het gevoel dat het o&n is. Er wordt in ieder geval wel genoeg gestookt met o&n!

Bovenaan