300s Bonbridge Night

Borkuz

Registered User
Naa een hoop zoeken ben ik nergens een filmpje tegen gekomen, ik was benieuwd of hier een filmpje van bestaat en zo ja waar is ie te downloaden.

alvast bedankt
gr Mike

De 300s Bonbridge Night is nieuw dit jaar. Het eerste filmpje zal waarschijnlijk niet eerder verschijnen dan 1-1-2007.

naja tegen die tijd heb ik hem zelf wel gezien, hoop dat er voor die tijd misschien nog een filmpie verschijnt.

gr Mike

Jongens, ik heb hem afgestoekn en als het goed is heeft een buurman het op film staan, dus zodra die er is dan post ik hem... kan wel alvast zeggen : HIJ WAS GRANDIOOS !!!!!!!!

Zeer mooi blok, de falling leafs op het begin die velen toch wat jammer vinden vond ik een volledig op zijn plaats als starter voor een erg lekker blok in een mooi tempo!

Over tempo gesproken, bij mij gingen de eerste 210 schoten binnen 10 seconden de lucht in. IK heb best wel wat meegemaakt, maar dit was een geweld, niet normaal, de hele straat moest dekking zoeken. Wel jammer dat hierdoor de crackling finale in het niet viel.

Zeer mooi blok, de falling leafs op het begin die velen toch wat jammer vinden vond ik een volledig op zijn plaats als starter voor een erg lekker blok in een mooi tempo!

En dan tussendoor ook die huilers ertussen, dit jaar haal ik hem zeer zeker weer.

Over tempo gesproken, bij mij gingen de eerste 210 schoten binnen 10 seconden de lucht in. IK heb best wel wat meegemaakt, maar dit was een geweld, niet normaal, de hele straat moest dekking zoeken. Wel jammer dat hierdoor de crackling finale in het niet viel.

Zo tehoren waren wij niet de enige die dit spectaculere schouwspel hebben mogen veroorzaken en tevens waar hebben genomen. Grandioos !!

Maar toch wel jammer dat we een ietsie pietsie klein dingentje over het hoofd hebben gezien en jawel dat was het viscolont aan het electrische ontstekinglont (cry) als ik het juist heb. want een andere oorzaak kan ik daarvoor niet vinden.

met als gevolg dat ik een fimpje heb kunnen schieten van enkele 10tallen secondens.

hierbij een impressie van het spectakel:

http://rapidshare.com/files/9790497/O_N_2006-2007_012.avi

mvg,

Sjemmie (bigg)

sjemmie thanks voor je filmpje!

maar ik vindt hem wel erg snel. een beetje te snel voor E 295,- ....
voor mij niet echt een aanrader. maar toch relaxed dat je het filmpje met ons wou delen.

Ben ik soms de enige die een Bonbridge Night had met een juiste ontstekingstijd??? Op het filmpje gaat die ook wel ERG snel!

Laatst bewerkt door een moderator:
mensen zouden jullie mijn eerder bericht goed willen doorlezen!!

Deze commentaar op het filmpje + bericht heeft niks temaken met "te duur" , "geen aanrader" etc.......etc....

men heeft mogelijk een foutje gemaakt met het aansteken van de "ware" lont.

Dus wacht op mensen met het juiste filmpje en ga hier niet een conclusie uittrekken, want het is namelijk wel een TOP BLOK voor een TOP PRIJS.

no hard feelings..

mvg,

Sjemmie (yes)

mensen zouden jullie mijn eerder bericht goed willen doorlezen!!

Deze commentaar op het filmpje + bericht heeft niks temaken met "te duur" , "geen aanrader" etc.......etc....

men heeft mogelijk een foutje gemaakt met het aansteken van de "ware" lont.

Dus wacht op mensen met het juiste filmpje en ga hier niet een conclusie uittrekken, want het is namelijk wel een TOP BLOK voor een TOP PRIJS.

no hard feelings..

mvg,

Sjemmie (yes)

Klopt, op alle nieuwe dozen van bondbridge zit een elektrische onstekings houder, ik kwam er gelukkig achter dat er een groen lontje zat verborgen in de zijkant, jullie dus niet.
Wel heftig dat snelle effect(win)

Hou het maar op een produktiefout Sjemmie, ik zag direct dat ie niet goed ging en ben naar het blok gaan kijken enzag dat ie de rijen zowel verticaal als horizontaal afschoot. Met het verkeerde lont aansteken heeft het niets te maken, want ik had die avond al 6 blokjes van de nieuwe bonbridge lijn gestookt en die gingen perfect. Je moet het viscolont naast de elektronische hebben.

Volgens mij kan je hem ook niet verkeerd aansteken...Je hebt een reserve-lont dat bij de finale begint, een elektrische ontsteking en naast de elektrische ontsteking een visco-lont. Ik neem aan dat je de elektrische ontsteking niet met een aansteker of wat dan ook kan ontsteken.

Klopt, op alle nieuwe dozen van bondbridge zit een elektrische onstekings houder, ik kwam er gelukkig achter dat er een groen lontje zat verborgen in de zijkant, jullie dus niet.

Als ze er niet zeker van waren hoe hij ontstoken moest worden hadden ze het forum even door moeten kijken. Wie gaat er immers een blok aansteken als die 100% weet wat hij/zij doet.

Is het mogelijk dat het blok bij sommigen beschadigd is door het doorbuigen van het blok bij het optillen? Misschien dat daardoor de bodems van de mortiertjes is beschadigd waardoor er kruit los onder het blok (in de doos) kwam te liggen wat als gevolg heeft dat het vuur vrij spel krijgt om wat sneller (...) de andere shells de ontsteken...

Laatst bewerkt:
Wat een waanzinnig blok! Mag natuurlijk ook wel voor die prijs, maar míjn god! Als de financiën dit jaar een beetje mee willen werken haal ik deze zeker binnen.

Schitterend, prachtig filmpje! Bedankt!

Volgens mij kan je hem ook niet verkeerd aansteken...Je hebt een reserve-lont dat bij de finale begint, een elektrische ontsteking en naast de elektrische ontsteking een visco-lont. Ik neem aan dat je de elektrische ontsteking niet met een aansteker of wat dan ook kan ontsteken.

Is het mogelijk dat het blok bij sommigen beschadigd is door het doorbuigen van het blok bij het optillen? Misschien dat daardoor de bodems van de mortiertjes is beschadigd waardoor er kruit los onder het blok (in de doos) kwam te liggen wat als gevolg heeft dat het vuur vrij spel krijgt om wat sneller (...) de andere shells de ontsteken...

Hierop wil ook ook wel even toevoegen dat bij mij inziens er een productie fout en/of beschadiging aanwezig had moet zijn geweest.

Omdat toen wij hem uit de doos haalde (het blok ruste die heletijd tot en met het afsteken op een soort van plank/plaat, wat al aanwezig was in de doos) er veel loskruit in de doos bevond waaronder ook de kruitballetjes die het effect veroorzaken.
+ het feit dat wij hem aanstaken (het foutje dus) bij de lont op het einde (de lont vh doorverbinden) zou het blok gewoon zijn werk hadden moeten doen, maar dan achterste voren. Dus beginnen met het einde en eindigen met het begin.

Als dit bij meerdere mensen voor is gekomen (bij 2mensen is dat nu bekend) zou dat best eens gevolgen kunnen hebben (als men dit bij Alpeco tehoren krijgt) voor de verkoop van de Bon. Night. Laat ik hopen van niet.

mvg,

Sjemmie (con)

Ik heb dit blok ook mogen aanschouwen. Bij mij ging deze perfect.
Er was spijtig genoeg teveel wind waardoor het effect bijna over ons waaide. Ik had nog andere blokken bij me zoals 100s golden crown with golden mine, 100s silver crown with silver tail en 49s crackling willow. Deze heb ik maar terug opgeborgen.

Back
Bovenaan