2,5" Iqual Kaars

Pyro-Power

Registered User
Hallo,

Kreeg deze foto in me mailbox voor te posten.

Het betreft volgens de eigenaar een:

60mm kaars 7sh Van Iqual Barcelona.

Hij heeft geen Lont maar wel een lading buskruit korrels bovenop de eerste shot.Dus hij zal denk ik ene elktrische ontsteker of een stuk lont erin moeten hangen die het buskruit ontbrandt.

Ik zal een vragen of die mischien een foto heeft van de bovenkant zoals hij hem beschrijft.

Foto-R4VQJLZS.jpg

Aangezien onze leverancier Igual is komt mij deze Candle zeer zeker bekend voor.....

Heb alleen geen fotos op dit moment, daar ik die nog niet gemaakt heb, maar eigelijk alle Candles van dit voormaat hebben geen lont.

Wat wij doen is dat we de dop (rood van kleur normaliter) eraf halen en daar inderdaad een stuk lont in hangen.

Bij ons worden deze Candles op onze ¨massas¨gemonteerd (2 op elke massa en dan cake ertussen...)

Absoluut een mooi stuk vuurwerk vooral als je er een stuk of 30 tegelijk aansteekt, ECHTER we praten hier uiteraard over een prof. stuk vuurwerk dus mijn advies is laat het aan de mensen over die er ervaring mee hebben.

Zeer dringend advies: ga niet dit soort candels op stokken of dergelijke monteren dat is voor de leek super link. (maar dit was al duidelijk denk ik)

De massas zoals wij ze noemen worden door onze zelf ontworpen en gemaakt, ik weet dat er ook rekken bestaan voor deze Candles maar die gebruiken wij niet, dus heb ik daar geen ervaring mee.

228.JPG

Ik kan zo 123 niet een foto vinden met de kleuren die op het etiket staan....maar zodra ik deze heb zal ik ze hier posten.

Een van de kleuren van Lárboç is Violet, en aangezien wij ook andere stukken vuurwerk hebben die speciaal voor ons gemaakt worden, of onze naam dragen, kan het heel goed zijn dat het hier ook het geval is....ik zal dit navragen !

Wij gebruiken 5 verschillende candles van dit voormaat zeg ik zo uit mijn blote hoofd.

Aangezien het nu winterstop is hier gaat het nog even duren voordat ik fotos kan maken van al ons vuurwerk, in een van mijn stukken die ik voor FPM zal schrijven kom ik uiteraard ook terug op dit stuk vuurwerk.

Excuses als mijn post niet geheel duidelijk is, er ontbreekt me nog wat informatie, maar mocht je nog vragen hebben dan zie ik ze hier wel verschijnen.

Groeten,

Jeroen.

ps. ik ben overgens wel heel erg benieuwd wie de eigenaar is van deze candle.....

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan