1Vandaag: Hoe Realistisch is een landelijk vuurwerkverbod?

Hyper

Registered User
🎆 Vanaf volgend jaar verandert de jaarwisseling in Nederland ingrijpend: het meeste vuurwerk verdwijnt voor consumenten. Althans, dat is de bedoeling. Voordat het zover is, moet de overheid namelijk nog aan een aantal voorwaarden voldoen: onder andere wat betreft de handhaving én compensatie voor de vuurwerkbranche. In deze video leggen we uit waar het vuurwerkverbod vandaan komt, waarom het niet al deze jaarwisseling kon worden ingevoerd en wat de politiek volgend jaar allemaal nog moet doen om het voor 2026 wel in te voeren.

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Poeh, kijk hem maar niet vriendjes..
Dit is 600% smaakmakerij op de anti kant waarbij er heerlijk met cijfers word gedraaid.

Conclusie:
De deadline van volgend jaar is nog krap, want er moet nog worden gepraat over:
- Handhavingsplan (ze hebben het serieus over de voorlichting die we al jaren willen over de gevaren, en dan nu niet over het veilig afsteken, maar vooral wel dat je naar HALT gaat)
- Verenigingen
- Compensatie

AWG

Registered User
Dit is 600% smaakmakerij op de anti kant waarbij er heerlijk met cijfers word gedraaid.

Conclusie:
- Handhavingsplan (ze hebben het serieus over de voorlichting die we al jaren willen over de gevaren, en dan nu niet over het veilig afsteken, maar vooral wel dat je naar HALT gaat)
- Verenigingen
- Compensatie
bedankt voor de ''niet kijken'' tip.
als ik hoge bloeddruk wil gooi ik nog wel wat extra zout op mijn broodje kip:unsure:
sla ik hem voorlopig even over

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Conclusie:
- Verenigingen
- Compensatie
Inderdaad gewoon overslaan, het weer lekker gekleurd allemaal.
Ik begin net een beetje van dat negatieve klote gevoel af te komen om niet bij de buurtjes en op Facebook te komen.
Dan kun je 1 vandaag beter overslaan. Trouwens gisteren, vandaag en ook morgen.

Bovenaan